IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Отпадането на субсидиите за бизнеса може да забави търсенето на електромобили в Германия

Без държавна подкрепа електрическите модели отново ще бъдат най-скъпата опция на пазара, предупреждават от Dataforce

13:50 | 22.05.23 г.
Електрическият модел на Volkswagen AG ID.4. Снимка: Bloomberg L.P.
Електрическият модел на Volkswagen AG ID.4. Снимка: Bloomberg L.P.

Електрическите автомобили в Германия са напът да се изправят пред следващото си изпитание: след като държавните субсидии бяха намалени в началото на годината, федералното правителство ще ги премахне изцяло за търговски клиенти от септември, съобщава Automobilwoche.

Без субсидиите изцяло електрическите автомобили могат да се сблъскат със забавяне в търсенето, убеден е анализаторът на Dataforce Бенджамин Кибиес. Но „операторите на големи автопаркове ще продължат да настояват за електрификация, дори само за да намалят своя въглероден отпечатък“, добавя той.

Ситуацията обаче може да е различна за малките и средни търговски автопаркове, които представляват по-голямата част от служебните автомобили. „Те са още по-ориентирани към разходите и ако при тях изникне съмнение, ще изберат отново двигателя с вътрешно горене“, изтъква Кибиес.

Един поглед върху електрическото задвижване показва колко бързо може да се смени посоката при регистрациите. Ако за цялата 2022 г. са били регистрирани 152 хил. електромобила от търговски клиенти, то през първите четири месеца на 2023 г. продажбите достигат едва 23 хил. броя.

Ситуацията с разходите

Без държавните субсидии електромобилите отново ще бъдат най-скъпата опция на пазара. Това показват изчисленията на Dataforce за компактните SUV модели. За плъгин хибридните версии анализаторите изчисляват средна цена от 51 666 евро. Значително по-евтини са бензиновите версии - 44 752 евро. С федералната помощ цената на изцяло електрическите SUV модели достига 43 745 евро, но ако финансирането се премахне, това добавя 4500 евро към цената.

Дори на фона на свиването на федералната помощ електромобилите се справят добре от началото на годината. Въпреки това пикът на продажбите от края на 2022 г. ще бъде последван от спад в началото на 2023 г., посочва Кибиес.

Забавяне на доставките до клиенти

Електрическите автомобили имат голям принос за растежа на пазара на търговски автопаркове: с увеличение от почти 74 на сто до 12 300 автомобила, като това задвижване се нарежда на трето място по пазарен дял след бензиновите и дизеловите коли.

Това се дължи на забавянето при доставките до клиенти, които са платили за своите превозни средства през първата половина на 2022 г., изтъква Кибиес.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:50 | 22.05.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още