IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Южна Корея: Републиканците може да ограничат електромобилните стимули в САЩ

Това може да стане, ако Републиканската партия спечели следващите президентски избори, изтъква южнокорейският министър на търговията Ан Дукгеун

11:09 | 19.05.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Южна Корея вярва, че САЩ може и да намалят размера на данъчните стимули, включени в Закона за намаляване на инфлацията (IRA), подписан миналия август от президента Джо Байдън, който насърчава автомобилните производители да произвеждат електромобили на американска почва. Според азиатската страна това може да стане, ако републиканците дойдат на власт отново, съобщава Bloomberg.

„Не изключваме възможността САЩ да намалят размера на данъчните стимули и обезщетенията в Закона за намаляване на инфлацията, ако републиканците спечелят следващите президентски избори“, заяви южнокорейският министър на търговията Ан Дукгеун в Сеул по време на пресконференция . „Републиканците се противопоставиха на IRA, преди законът да бъде приет, така че ако не могат да го премахнат, може да наложат някои ограничения върху неговото изпълнение“, добавя той.

В края на миналата година Ан заяви, че Южна Корея трябва да си сътрудничи с Европейския съюз (ЕС) в отговор на IRA, като предупреди блокът "да не отваря кутията на Пандора“ на протекционистката индустриална политика. „Имаме огромно поле за обща работа между ЕС и (Южна) Корея и да направят системата IRA по-съвместима със Световната търговска организация (СТО), за да не създаваме ненужни проблеми на стратегически важни части от нашата индустрия“, заяви през декември Ан.

Компании в Южна Корея лобираха срещу IRA, който предвижда данъчни стимули до 7500 долара за някои електрически превозни средства, ако са произведени в Северна Америка, и също така се стреми да намали зависимостта на американската индустрия от Китай по отношение на веригите на доставки.

Президентът Байдън иска да увеличи дела на леките електромобили до 50% от общите продажби в САЩ през 2030 г.

Hyundai Motor Co., например, в момента не разполага с работеща фабрика в САЩ за производство на електрически автомобили, докато корейските производители на батерии като LG Energy Solution Ltd. и Samsung SDI Co. разчитат в голяма степен на Китай за обработката на минералите, използвани в техните продукти.

Hyundai планира да вложи около 5 млрд. долара с партньора си SK On Co. за изграждане на завод за батерийни клетки в Джорджия, както и за построяването на собствен завод за електрически автомобили в САЩ, за да се класира за пълния размер на американските данъчни стимули.

LG Energy Solution и Samsung SDI също планират да построят множество заводи в САЩ.

Американският кредитор Goldman Sachs Group Inc. изчислява, че IRA ще струва приблизително 1,2 трлн. долара, три пъти повече от официалната правителствена прогноза.

През април председателят на Камарата на представителите Кевин Маккарти предложи законопроект, който ще повиши тавана на дълга на САЩ, който също така включва отмяна на някои стимули в IRA и възстановяване на съществуващите до нивата преди приемането на историческото законодателство на Байдън. Въпросният законопроект ще прекрати федералната подкрепа за компании, „които изкривяват пазара и пилеят парите на данъкоплатците“, заяви Маккарти.

Според Ан неговото ресорно министерство работи със САЩ по отношение на предлагането на допълнителни точки в IRA, като например включване на Индонезия като миннодобивен партньор на Вашингтон по подобие на американско-японското партньорство за минерали и батерии.

Въпреки това Ан добави, че включването на Индонезия като търговски партньор на САЩ няма да е лесно поради екологичните опасения, свързани с чистотата на добива в страната и предполагаемите нарушения на човешките права.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:09 | 19.05.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още