IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volkswagen се стреми към паритет в рентабилността при задвижванията до 2025 г.

Компанията все още не се е отказала да изгради завод в страна от Източна Европа, заяви финансовият директор Арно Антлиц

14:18 | 18.05.23 г.
Главният финансов директор на Volkswagen Group Арно Антлиц. Снимка: Bloomberg L.P.
Главният финансов директор на Volkswagen Group Арно Антлиц. Снимка: Bloomberg L.P.

Германската автомобилна група Volkswagen AG ще се стреми да постигне паритет при рентабилността между електромобилите и конвенционалните коли до 2025 г., заяви финансовият директор на компанията Арно Антлиц по време на конференция в Мюнхен, организирана от Ройтерс.

Антлиц се позова на нарастващите разходи при батериите като причина за този хоризонт.

„Голяма част от паритета при маржа зависи от суровините“, заяви категорично германецът, цитиран от Ройтерс.

Когато Volkswagen обяви новата си стратегия за електрификация през юли 2021 г., компанията заяви, че очаква да достигне паритет при маржа между колите с двигатели с вътрешно горене и електрическите превозни средства „в рамките на следващите две до три години“.

Сега, според Антлиц, нарастващите разходи за суровини принуждават Volkswagen да разчита на собствените си производствени мощности за батерии, за да постигне този паритет.

„Не сме се отказали от темата за паритета при маржа“, изтъква Антлиц, добавяйки: „През 2025 г. и след това планираме паритет при маржа“, особено за модели, които използват произведени от Volkswagen батерии.

Групата „планира значителен положителен марж“ за своя нов електрически модел, ID.2, чието производство ще започне в Испания през 2025 г. Превозното средство ще се предлага на цена от 25 хил. евро, подчерта Антлиц.

Финансовият директор също посочи, че все още има голяма вероятност Volkswagen да избере страна от Източна Европа за своята нова фабрика за батерии. Групата преговаря за конкретни локации, добави Антлиц.

Очакваше се автомобилният производител да вземе решение по темата миналия декември, но от Volkswagen заявиха през март, че чака решението на Европейския съюз относно стимулите за индустрията на фона на въведения миналия август Закон за намаляване на инфлацията на САЩ, който цели да привлече производителите да инвестират в американската индустрия.

Volkswagen все още обмисля вариантите за преобразуване на фабриката си във Волфсбург, Германия, за изграждане на ново поколение електрически превозни средства – проект, известен като Trinity – като другият вариант е да изгради нова фабрика за въпросните модели.

Антлиц заяви, че забавянето при пускането на пазара на автомобилите Trinity дава възможност на Volkswagen да преоборудва съществуващите мощности във Волфсбург, потенциално с по-малко разходи в сравнение с опцията за изграждане на нова фабрика за 2 млрд. евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:15 | 18.05.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още