В постпандемичните дни американските потребители задържат за по-дълго време притежаваните от тях лични превозни средства с двигател с вътрешно горене, съобщава Ройтерс, цитирайки проучване на S&P Global Mobility.
Средната експлоатационна възраст на леките коли в САЩ за тази година нараства до рекордните 12,5 години, отразявайки въздействието на ограниченията в предлагането върху запасите от нови превозни средства при дилърите през 2022 г., както и намаленото потребителско търсене поради високата инфлация и продължаващото вдигане на лихвените проценти от страна на Федералния резерв, изтъква S&P.
Въпреки шестте поредни години на увеличения средната възраст на автомобилите се очаква да спадне през следващата година, тъй като нарастващите запаси при дилърите и подновеният импулс в търсенето ще тласнат продажбите на нови автомобили в САЩ до над 14,5 млн. броя през 2023 г., прогнозира S&P.
Електрическите превозни средства се противопоставят на тенденцията на застаряване на автопарка, става ясно още от анализа.
Средната възраст на електрическите превозни средства с батерии (BEV) в САЩ спада до 3,6 години, което е малко по-малко от 3,7 години, отчетени през 2021 г. Тази цифра се движи между 3 и 4 години от 2017 г. насам, изтъква S&P.
Агенцията заяви, че бързо увеличаващите се продажби на батерийни електромобили в САЩ - с 58% през 2022 г. - поддържат средната възраст на този сектор относително ниска въпреки факта, че по-голям процент електрически превозни средства излизат от автопарка в сравнение с превозните средства с двигател с вътрешно горене.
През 10-годишния период от 2013 г. до 2022 г. 6,6% от електромобилите са били изведени от експлоатация. През същия период само 5,2% от превозните средства с двигател с вътрешно горене са напуснали автопарка, изчисляват от S&P.