Ford Motor Co. планира да съкрати над 1300 работни места в Китай, тъй като продажбите на американския автомобилен концерн се свиват на най-големия пазар на превозни средства в света, съобщава Bloomberg, цитирайки местни медии, включително Economic Daily News.
Продажбите на едро на Ford в Китай паднаха през 2022 г. под половин милион броя за първи път от десетилетие, продължавайки спада от 2016 г., когато американският автомобилен производител достави 1,27 млн. автомобила и имаше пазарен дял от 4,6%. Този дял спадна до 2,1% миналата година, тъй като китайските потребители все повече залагат на електрическите превозни средства, произведени от Tesla Inc. и местни играчи като BYD Co.
„Нашите разходи не са конкурентни и работим вътрешно и с нашите партньори, за да намалим разходите във всички области“, написа говорител на Ford в отговор на имейл на Bloomberg News. „Можем да спечелим само чрез стегната и гъвкава организация. Тези действия са необходими, за да изградим по-здравословен и по-устойчив бизнес в Китай“, добавя говорителят. Той не уточнява колко точно работни места ще бъдат премахнати, нито времето за извършване на този процес.
Годишните продажби на Ford в Китай се свиват от 2016 г. насам. като през 2022 г. за първи път падат под 500 хил. броя. Източник: Bloomberg
Единственият електрически модел, който Ford продава в Китай, е Mustang Mach-E.
Компанията заяви по-рано тази година, че ще премахне 3800 работни места в цяла Европа поради нарастващите разходи на фона на прехода към електромобили. Ford, който има около 173 хил. служители в световен мащаб, посочи, че ще инвестира 50 млрд. долара в производството на електромобили до 2026 г.
„Китай остава много важен пазар и Ford се ангажира да развива своя бизнес тук“, изтъква говорителят, добавяйки: „Ще продължим да ускоряваме електрификацията в Китай. Нашите нови локализирани електромобилни продукти са в процес на разработка. Също така работим с нашите партньори за укрепване на бизнеса ни с електромобили, включително към разширяване на разпространението“.