Пазарният дял на електрическите автомобили, внасяни в Германия от Китай, се е увеличил повече от три пъти през първото тримесечие, което е тревожен знак за германските автомобилни производители, борещи се да се справят с агресивните китайски конкуренти, съобщава Automotive News Europe.
В периода януари-март общо 28% от електрическите автомобили, внесени в Германия, са били произведени в Китай, в сравнение със 7,8% през същото тримесечие на предходната година, посочва германската статистическа служба.
Volkswagen и други германски автопроизводители се сблъскват с проблеми при поддържането на темпа на продажби, докато китайският автомобилен пазар, най-големият в света по обем на продажби, ускорява своя преход към електрическа мобилност, подкрепен от растящия отпечатък на местните марки.
„Много продукти за ежедневна употреба, както и стоки от енергийния преход, сега идват предимно от Китай“, изтъкват от статистическата служба.
Например 86% от преносимите компютри, 68% от смартфоните и телефоните и 39% от литиево-йонните батерии, внесени в Германия, идват от Китай през тримесечието.
Правителството на германския канцлер Олаф Шолц постепенно променя своята политика спрямо Китай както като стратегически съюзник, така и като най-голям търговски партньор на Германия от 2016 г. насам, и обмисля поредица от стъпки за намаляване на зависимостта от азиатската икономика, докато преоценява двустранните връзки.
В случая на редкоземните метали - от съществено значение за изграждането на електрически автомобили и вятърни турбини - Германия и Европейският съюз (ЕС) като цяло внасят над 90% от необходимите суровини от Китай, установява отделно проучване на изследователския институт DIW.
преди 1 година Рашастанския пазар е много под корейския , филипинския , камбоджанския , и виетнамския , да речем ! Ама безродните pycopoби с гладкото си мозъче няма как да го проумеят ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: wart Глупавият си явно ти, 150 милионния пpaccийски пазар на бедни алкохолици генерираше под 2% от износа на Германия преди войната. А в Китай най-продаваната кола е модел на Фолксваген, таварищ лозунгаджия. Само са ви големи устите, но нищо не знаете. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Ей, аман от лозунги! Това, че идва нещо от Китай, не означава, че е китайско. Колко от лаптопите са от китайски марки? Или от колите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: wart ... къв 150млн пазар ве ... по 30 масквича на месец ... да си продават чайниците нереализиранита продукция там ... и ако глyпавият wart беше погледнал статистиката на износът на Германия от $1,66трлн , щеше да види на четвърто място Поднебесната кинкалерия с $113млрд (не първо , не второ , не трето) ... пък ако беше и добър по математика , а не по философия ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Глупавият Ханс загуби 150 милионният Руски пазар остава да загуби най- динамичният и бързо развиващ се пазар Китайският 1.4 милиарда и тогава Ханс на кога ще продаде стоките си ?----би си помислил всеки. Тъй като ще загуби много от отраслите си и ще бъде само колония на Америка няма да има нужда от пазари. отговор Сигнализирай за неуместен коментар