IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Делът на внесените от Китай електромобили в Германия расте до 28%

Общо 86% от преносимите компютри, 68% от смартфоните и 39% от литиево-йонните батерии, внесени в Германия, идват от азиатската икономика

19:30 | 12.05.23 г. 5
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Пазарният дял на електрическите автомобили, внасяни в Германия от Китай, се е увеличил повече от три пъти през първото тримесечие, което е тревожен знак за германските автомобилни производители, борещи се да се справят с агресивните китайски конкуренти, съобщава Automotive News Europe.

В периода януари-март общо 28% от електрическите автомобили, внесени в Германия, са били произведени в Китай, в сравнение със 7,8% през същото тримесечие на предходната година, посочва германската статистическа служба.

Volkswagen и други германски автопроизводители се сблъскват с проблеми при поддържането на темпа на продажби, докато китайският автомобилен пазар, най-големият в света по обем на продажби, ускорява своя преход към електрическа мобилност, подкрепен от растящия отпечатък на местните марки.

„Много продукти за ежедневна употреба, както и стоки от енергийния преход, сега идват предимно от Китай“, изтъкват от статистическата служба.

Например 86% от преносимите компютри, 68% от смартфоните и телефоните и 39% от литиево-йонните батерии, внесени в Германия, идват от Китай през тримесечието.

Правителството на германския канцлер Олаф Шолц постепенно променя своята политика спрямо Китай както като стратегически съюзник, така и като най-голям търговски партньор на Германия от 2016 г. насам, и обмисля поредица от стъпки за намаляване на зависимостта от азиатската икономика, докато преоценява двустранните връзки.

В случая на редкоземните метали - от съществено значение за изграждането на електрически автомобили и вятърни турбини - Германия и Европейският съюз (ЕС) като цяло внасят над 90% от необходимите суровини от Китай, установява отделно проучване на изследователския институт DIW.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:48 | 12.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

5
rate up comment 0 rate down comment 0
OHЯ
преди 1 година
Рашастанския пазар е много под корейския , филипинския , камбоджанския , и виетнамския , да речем ! Ама безродните pycopoби с гладкото си мозъче няма как да го проумеят !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 3 rate down comment 0
Скъсана_Ушанка
преди 1 година
До: wart Глупавият си явно ти, 150 милионния пpaccийски пазар на бедни алкохолици генерираше под 2% от износа на Германия преди войната. А в Китай най-продаваната кола е модел на Фолксваген, таварищ лозунгаджия. Само са ви големи устите, но нищо не знаете.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 0
Скъсана_Ушанка
преди 1 година
Ей, аман от лозунги! Това, че идва нещо от Китай, не означава, че е китайско. Колко от лаптопите са от китайски марки? Или от колите?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 1
zelka007
преди 1 година
До: wart ... къв 150млн пазар ве ... по 30 масквича на месец ... да си продават чайниците нереализиранита продукция там ... и ако глyпавият wart беше погледнал статистиката на износът на Германия от $1,66трлн , щеше да види на четвърто място Поднебесната кинкалерия с $113млрд (не първо , не второ , не трето) ... пък ако беше и добър по математика , а не по философия ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 1 rate down comment 6
wart
преди 1 година
Глупавият Ханс загуби 150 милионният Руски пазар остава да загуби най- динамичният и бързо развиващ се пазар Китайският 1.4 милиарда и тогава Ханс на кога ще продаде стоките си ?----би си помислил всеки. Тъй като ще загуби много от отраслите си и ще бъде само колония на Америка няма да има нужда от пазари.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още