Пазарната капитализация на Ferrari вече е по-висока от оценката на Stellantis, която в миналото притежаваше италианския автомобилен концерн, съобщава Automotive News Europe.
Акциите на Ferrari поскъпват с 34% от началото на годината, което превръща компанията в най-добре представящия се европейски автопроизводител на борсата.
Това тласна пазарната оценка на Ferrari до 49,2 млрд. евро, изпреварвайки Stellantis, чиято капитализация достига 47,1 млрд. евро. По този начин италианският концерн се превръща в една от трите най-големи компании, търгувани на борсата в Милано.
Търсенето на луксозни спортни автомобили остана стабилно, въпреки че Ferrari увеличи цените – рязък контраст с компаниите, фокусирани върху масовия пазар, които губят ценова мощ, докато икономиката върви към рецесия.
За нарастващ брой инвеститори секторът на луксозните стоки е за Европа това, което са технологичните компании за САЩ: доминиращ бизнес, чийто растеж се задържа без значение дали икономиката се разширява или се свива.
През април LVMH, най-голямата компания в Европа по пазарна стойност, за първи път влезе в топ 10 на най-ценните компании в света.
Exor, холдинговата компания на семейство Аниели, все още е най-големият инвеститор както в Stellantis, така и в Ferrari, която беше отделена от Fiat Chrysler през 2015 г. Ferrari имаше пазарна стойност от около 10 млрд. долара, когато се листна в Ню Йорк през октомври същата година.
„Ferrari винаги е била синоним на лукс и нейната пазарна оценка също потвърждава това“, коментира Винченцо Лонго, пазарен стратег в IG. „Акциите се представят по-добре от началото на годината и тенденцията е почти сравнима с големите луксозни имена като LVMH“, добавя той.
И докато Ferrari се възползва от скока в търсенето на своите луксозни автомобили, акциите на Stellantis бяха притиснати, след като компанията отчете разочароващи продажби за първото тримесечие в Европа, отразявайки задаващия се спад в региона, воден от нажежената инфлация и по-високите разходи по заеми.
Stellantis контролира марки като Fiat, Alfa Romeo, Citroen, Opel и Chrysler, а общите ѝ консолидирани доставки през миналата година паднаха до около 5,78 млн. автомобила.
От своя страна марката Ferrari продаде през 2022 г. едва 13 221 автомобила, които обаче осигуряват значително по-висок марж.
преди 1 година и да не се засегнат копейкопоклонниците , че ги подминавам , рассийският убuец на ferrari , безаналоговата "маруся" вървеше около $130 000 ... но както всичко рассийско , отиде в музея при Т-34 ... :))) ... я направиха 10 броя дет да вървят я не ... хърватите доста по-добре се справят от тях , упс , те са в лагера на загнилият "колективен запад" и от януари са с евра ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година хммм ... оборот от 5млрд евра , брутна печалба 2,5млрд ... добра надценка , де да можех и аз така да продавам ... :))) ... много нисък дълг - 2,8млрд ... интересно като приключи турболенцията със суровините и се нормализират доставките до края на годината , дали ще успеят да задържат такива маржове , оправдаващи тази пазарна оценка . все пак са ексклузивни коли а не просссто скъпи коли ... започват с Ferrari Roma: $222 620 и стигат до Ferrari Daytona SP3: $2,300,000 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Същото е и с Фолксваген и Порше.Порше сега са най-скъпият немски авторпоизводител, със малко над 100 млрд евро капитализация, а бившата му компания майка Фолксваген е със 70 млрд евро. отговор Сигнализирай за неуместен коментар