IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Грийнпийс: VW и General Motors ще се сблъскат с растящ неизползван капацитет в Китай

Свръхкапацитетът при конвенционалните коли в китайската автомобилна индустрия е дългогодишен проблем, като от 2017 г. е в сила забрана за изграждане на нови мощности

16:06 | 12.05.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Автомобилните производители, включително Volkswagen и General Motors, може да се сблъскат с растящ дял на неизползвания производствен капацитет за превозни средства с конвенционално задвижване в Китай до 2030 г., ако не ускорят прехода си към електрически модели, предупреждава екологичната неправителствена организация „Грийнпийс“, цитирана от Ройтерс.

Тъй като търсенето на превозни средства, използващи нов вид енергия (NEV) - включително напълно електрически и плъгин хибридни автомобили - расте, новите производители на NEV коли като BYD ще увеличат пазарния си дял и ще оставят традиционните автомобилни производители да търсят решения за по-ефективно използване на неработещите производствени линии.

Свръхкапацитетът при колите с двигатели с вътрешно горене в китайската автомобилна индустрия е дългогодишен проблем, като през 2017 г. влиза в сила забрана от регулаторите за изграждане на нови мощности.

До края на 2021 г. Китай има общ годишен производствен капацитет за 40,89 млн. леки коли от всички видове задвижване, като коефициентът на използване достига едва 52,5%, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили.

„Грийнпийс“ изчислява, че ако NEV колите достигнат пазарен дял от 40% до 2030 г. – консервативна прогноза, като се има предвид, че тази година техният дял ще надхвърли 30% - една трета от производствения капацитет на конвенционални превозни средства на 10 големи автомобилни компании, включително Volkswagen AG, Toyota Motor Corp. и General Motors Co., може да остане неизползван.

Ако делът на NEV моделите достигне 70% до тази дата, средният коефициент на използване на капацитета за производство на конвенционални автомобили ще се понижи допълнително, като броят на неизползваните мощности ще нарасне до две трети, прогнозира „Грийнпийс“.

General Motors и Volkswagen ще бъдат изправени пред най-големия натиск с неизползван капацитет от над 3 милиона превозни средства в Китай, което представлява голям риск за тези компании.

Тези два производителя и Toyota обявиха пред Ройтерс, че ускоряват подхода си към електрическите задвижвания в азиатската страна. Американският концерн добави, че ще преоборудва над половината от своите местни мощности, за да изгражда само електромобили до 2030 г.

Volkswagen посочи нарастващите продажби на групата в Китай и заяви, че очаква да спечели от нарастващото търсене на автомобили в страната.

„Ще ускорим електрификацията и цифровизацията“, изтъква говорител на концерна.

Проучването на „Грийнпийс“ не взема предвид възможните планове на автомобилните производители да изнасят автомобили от Китай, за да компенсират пренасищането на производството, стратегия, на която някои вече залагат.

Китайските производители на NEV модели, включително BYD, изпревариха чуждестранните конкуренти при продажбите на електромобили, като последваха пример на Tesla Inc., предприемайки сериозни ценови намаления от началото на годината, за да засилят продажбите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:06 | 12.05.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още