IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

General Motors иска да обедини бизнеса за търговски автомобили в Северна Америка

За целта концернът ще създаде нов марка, наречена GM Envolve, която ще се конкурира с подразделението Ford Pro на Ford Motor и с други компании

10:13 | 11.05.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Американският автомобилен производител General Motors Co. ще консолидира своя бизнес за продажби на търговски превозни средства, части и телематични услуги в Северна Америка под нова марка, наречена GM Envolve, която ще се конкурира с подразделението Ford Pro на Ford Motor Co. и с други компании, съобщава Ройтерс.

Ръководството на General Motors посочва, че реорганизацията има за цел да улесни клиентите на фирмените автопаркове да договарят покупки на електрически превозни средства и автомобили с двигатели с вътрешно горене и да се регистрират за услуги и софтуерни предложения, които концернът разработва, за да генерира приходи и след продажбата на автомобила по подобие на Tesla Inc., лидера на пазара на електромобили.

Досега търговските клиенти на General Motors трябваше да се свързват с представители на отделните марки на групата, включително със звеното за микробуси BrightDrop и телематичното подразделение OnStar, споделя Стив Хил, вицепрезидент на концерна, отговарящ за стратегиите относно търговските операции.

„На практика се настъпвахме“, изтъква Хил по време на пресконференция. По думите му преструктурирането не е насочено към намаляване на персонала.

General Motors се надпреварва с Ford и Stellantis NV за придобиване на по-голям дял от пазара на търговски автомобили. Конкурентът Ford създаде през май 2021 г. своето подразделение за търговски автопаркове Ford Pro и се стреми да увеличи годишните приходи от този бизнес до 45 млрд. долара до 2025 г., разчитайки предимно на услуги, базирани на софтуер.

Както Ford, така и General Motors посочват, че са лидери при продажбите на търговски превозни средства, използвайки различни пазарни дефиниции.

В битката за търговските автопаркове се включи и стартъпът Rivian, който успя да си осигури през 2019 г. ексклузивен договор за доставка на електрически микробуси с гиганта в онлайн търговията на дребно Amazon.com Inc. Но през последните месеци Amazon уведоми своя доставчик, че иска да закупи 10 хил. микробуса през тази година, като двете компании преговарят за премахване на частта за ексклузивност на сделката.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:13 | 11.05.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още