Продажбите на нови леки коли в Китай нарастват през април с 2,1% на месечна база, подчертавайки по-бавния темп на растеж въпреки опитите на компаниите да стимулират търсенето чрез ценови намаления, съобщава Ройтерс, цитирайки данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA).
Автомобилните продажби на най-големия пазар в света достигат 1,65 млн. превозни средства, което е с 54,5% повече спрямо април 2022 г., когато анти-Covid мерките на Пекин свиха сериозно търсенето, прекъсвайки производствената дейност за много концерни.
През първите четири месеца на годината продажбите на нови леки коли в Китай се увеличават с 1,4% на годишна база до 5,98 млн. превозни средства.
Търсенето на автомобили, използващи нов вид енергия, където влизат изцяло електрически модели и плъгин хибриди, се свиват през април с 3,6% на месечна база, като делът им от общите продажби достига 32%, изтъкват от CPCA. Лидер в този сегмент е BYD Co. с 37% дял, докато Tesla Inc. формира 7,6% от продажбите.
Продажбите на нови леки коли в Китай растат с бавен темп през април. Източник: CPCA
Китайският пазар става все по-пренаселен откъм модели, като на изложението в Шанхай през миналия месец бяха представени близо 300 различни превозни средства, от които 172 бяха електрически, изтъкват от консултантската фирма Ways Consulting.
Въпреки че от началото на годината над 40 автомобилни марки се включиха в ценовата война, започната от Tesla, понижавайки цените на някои от най-продаваните модели, все повече потребители решават да отложат покупката в очакване на по-големи намаления, добавят от CPCA.
Продажби на електрически превозни средства в Китай. Източник: CPCA
През последните месеци обаче Tesla смени рязко посоката, като започна да повишава цените на някои версии, както в Китай, така и в САЩ. Това би накарало някои потребители да изоставят изчаквателния подход и да се насочат отново към покупка, което ще стабилизира пазара, смята Цуей Доншъ, генерален секретар на CPCA.
Икономическото възстановяване на Китай след COVID-19 е подкрепено най-вече от разходите за услуги, докато продажбите на скъпи стоки като автомобили и смартфони продължават да спадат.
Лекото възстановяване на пазара на имоти и неочакваното свиване на фабричната активност подчертават нестабилната икономическа перспектива, хвърляйки сянка върху китайското икономическо възраждане, което потенциално може да притисне потребителските разходи.