Германската автомобилна група Volkswagen AG и доставчикът на компоненти Bosch отмениха плановете си да създадат съвместно предприятие за оборудване на фабрики за батерийни клетки, съобщава Ройтерс, цитирайки изявление на Bosch от четвъртък.
„Няма да създаваме съвместно предприятие“, заяви главният изпълнителен директор на Bosch Щефан Хартунг, добавяйки, че партньорството с германския производител на автомобили за дигитализиране на неговите фабрики за батерии ще продължи.
Тъй като скоростта е ключова в цифровизацията, би било „по-добре да работим заедно на ниво проект, отколкото по такава конструкция“, заяви от своя страна ръководителят на дигиталния отдел на Bosch Таня Рюкерт.
Съвместното предприятие, обявено в началото на 2022 г., е предназначено да доставя системи за производство на батерии, както и да подпомага производителите на батерийни клетки при разширяване и поддържане на техните производствени обекти.
„Volkswagen и PowerCo се придържат към своя план да се включат в оборудването на фабриките за батерийни клетки в бъдеще. Водим преговори с потенциални партньори. Ще ви информираме за това своевременно“, сподели от своя страна говорител на Volkswagen.
Според Световният алианс за батериите (EBA) една трета от всички батерии в глобален план трябва да се произвеждат в Европа до 2030 г., за да се намали зависимостта на региона от външни доставчици, които сега доминират на пазара, най-вече тези от Южна Корея и Китай.
Най-големият планиран завод за батерии в Европа е на Tesla, разположен край Берлин до фабриката ѝ за електрически превозни средства. Съоръжението ще разполага с годишен капацитет от над 100 ГВтч, съобщава Ройтерс.
По-рано Volkswagen и Bosch превърнаха софтуерните си операции в отделни подразделения, за да засилят разработките си в лицето на конкуренцията в лицето на Tesla, както и технологични компании като Alphabet, които все повече навлизат в автомобилния сектор.
Volkswagen планира неговото звено Cariad да доставя 60% от софтуера в автомобилите на групата до 2025 г.