Германският автомобилен концерн Volkswagen Group планира да пусне нова подмарка за електрически автомобили в Китай, за да засили отново своето присъствие на най-големия автомобилен пазар в света, след като беше победен по продажби през първото тримесечие от местния конкурент BYD Co., съобщава Automotive News Europe.
Подбрандът ще дебютира с напълно електрическия SUV Cupra Tavascan, посестрим модел на VW ID.5 и Skoda Enyaq Coupe iV. Превозните средства на подмакрата ще бъдат насочени към новите конкуренти на VW в Китай като Nio и BYD.
Tavascan няма да се продава като модел Cupra в Китай. Вместо това средноразмерният SUV в стил купе ще бъде първият модел за подмарката, позиционирана като лайфстайл бранд, фокусиран върху по-младите купувачи, точно както действа Cupra в Европа.
VW не пуска марката Cupra в Китай по практически причини, казва високопоставен мениджър пред Automobilwoche.
„Създаването на напълно нова марка е твърде скъпо. Няма да направим това“, изтъква мениджърът, пожелал да запази анонимност.
Подбрандът Jetta на VW, който беше пуснат в Китай като базова марка през 2019 г., не успя да спечели нужната популярност. Марката Skoda на групата също не се представя особено успешно и вероятно ще бъде изтеглена от китайския пазар. И двете марки изнемогват там с пазарен дял от под 1 процент.
Централната на новия подбранд ще се намира в Анхуей, където превозните средства ще се изграждат в нов завод. Производството на Tavascan ще започне през декември, като се предвижда и износ към Европа.
За да подкрепи своя бизнес в Китай, през март Volkswagen се включи в местната ценова война, като съвместното предприятие на концерна със SAIC Motor Corp Ltd., SAIC Volkswagen Automotive Co., предложи 3,7 млрд. юана (537 млн. долара) парични субсидии за покупки на автомобили. Индивидуалната помощ започва от 15 хил. юана и достига 50 хил. юана с давност на стимула до края на април. Мярката включваше моделите Teramont, Lavida и Phideon.