Правителството на САЩ може да отложи решение за предоставяне на търгуеми кредити на производителите на електрически превозни средства по схема за възобновяеми горива поради опасения относно правните предизвикателства около плана, съобщава Ройтерс, цитирайки източници, запознати с темата.
Федералният проектопакет предвижда предоставяне на кредити на електромобилите концерни, включително и Tesla Inc., за зареждане на превозни средства, използващи енергия, генерирана от възобновяем природен газ или метан, генериран от източници като едър рогат добитък или сметища.
Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) миналата година препоръча добавяне на електромобилите към американския стандарт за възобновяеми горива (RFS), който изисква петролните рафинерии да смесват биогорива с произвежданото от тях гориво или да купуват кредити от други рафинерии, които го правят.
Повечето кредити, генерирани по RFS, са за смесване на течни горива като етанол, произведен от царевица, с бензин. Добавянето на кредити за енергия, генерирана от възобновяем газ и след това използвана за зареждане на електромобили, ще отведе програмата в нова посока.
Първоначално EPA предложи добавяне на електромобилите към програмата, когато очерта мандатите за смесване на биогорива за 2023-2025 г. Сега правителството би искало да раздели двете неща, за да избегне възможността правните предизвикателства за включването на електромобилите да забавят издаването на следващия кръг от квоти по RFS.
Тези квоти трябва да бъдат финализирани през юни.
EPA заяви, че обмисля обществени дискусии относно предложената промяна от миналата година, но не може да коментира повече дали ще отдели електромобилите от мандата през юни.
„Служителите на EPA в момента работят за финализиране на правилото до крайния срок за одобрение, определен за 14 юни“, споделя говорителят на EPA Тимъти Карол.
Управляваната от републиканците Комисия по енергетика и търговия към Камарата на представителите наскоро писа до EPA, за да оспори програмата за електромобили, твърдейки, че RFS е предназначен да се съсредоточи върху течните транспортни горива, а не да електрифицира транспорта.
Преходът на автомобилния парк на САЩ към електромобили е централна част от плана на президента Джо Байдън за изменението на климата. Кредитите биха осигурили допълнителен тласък на трансформацията наред с приетия през август Закон за намаляване на инфлацията (IRA).
Ноемврийското предложение предвижда производителите на електромобили да генерират до 600 милиона кредита през 2024 г. и 1,2 милиарда от тях до 2025 г. Цените за кредит достигат около 2,30 долара през март, показват данни на EPA.
Забавянето на финализирането на кредитната програма за електромобилите може да означава, че агенцията ще осигури по-широк достъп на други възобновяеми горива в рамките на мандата 2023-2025 г., включително смесване за възобновяемо дизелово гориво и устойчиво авиационно гориво (SAF).
Производителите на тези горива от месеци лобират пред администрацията за по-големи количества, които да бъдат включени в мандата.