Германският автомобилен концерн Mercedes-Benz AG заяви, че китайските купувачи се придържат към неговите модели с двигатели с вътрешно горене, запазвайки първото място сред премиум марките на най-големия автомобилен пазар в света, съобщава Bloomberg.
Компанията посочи, че клиентите залагат на конвенционални модели като S-Class, докато броят на купувачите на електромобили продължава да расте.
„В Китай най-високото ниво на лукс все още е светът на двигателите с вътрешно горене и ние сме безспорният лидер“, изтъква главният финансов директор на Mercedes Харалд Вилхелм в интервю за Bloomberg, добавяйки, че компанията трябва да отговори на това търсене, „но определено планираме същото и с електрическите превозни средства“.
След десетилетия на върха на най-големия автомобилен пазар в света Mercedes и другите германски играчи BMW AG и Volkswagen AG изостават от местните конкуренти, тъй като търсенето на електромобили нараства. Базираната в Шънджън BYD Co. стана най-продаваният производител на автомобили в Китай през първото тримесечие на годината, детронирайки Volkswagen от лидерската позиция за първи път от десетилетия.
Все пак Mercedes запазва короната за превозни средства с двигатели с вътрешно горене, които се предлагат на цена между 1 млн. юана (144 345 долара) и 2 млн. юана, с около 50% пазарен дял в този сегмент, посочва още Вилхелм. Миналата година базираната в Щутгарт компания продаде повече от половината от своите 22 600 луксозни модела Maybach, които започват от цена около 200 хил. долара, именно на китайския елит.
Традиционните концерни са притиснати в Китай от местните играчи. Източник: Bloomberg
„Ще пренесем тази сила постепенно в света на електрическите превозни средства“, категоричен е Вилхелм.
S-Class също остава популярен избор, докато китайските купувачи са по-слабо привлечени от електрическия EQS. Миналата година Mercedes драстично намали цените в Китай за модела след разочароващи продажби.