Производителят на търговски превозни средства Daimler Truck представи в САЩ своята нова марка електрически камиони Rizon, с която компанията иска да се конкурира с Isuzu Motors Ltd. и звеното за камиони и автобуси на Toyota Motor Corp., Hino Motors Ltd., съобщава Ройтерс.
Производителите на камиони вече се ангажираха с прехода към електрически превозни средства, които предлагат по-ниски разходи за поддръжка, но навлизането на това задвижване на пазара все още е бавно поради по-високите първоначални разходи за покупка и липсата на добре развита зарядна инфраструктура.
Rizon ще предложи камиони от клас 4 и 5, оборудвани с технология за литиево-желязо-фосфатни батерии, като звеното ще започне производство през третото тримесечие на 2023 г., споделя Андреас Дойшле, глобален ръководител на Rizon, по време на пресконференция.
Доставките ще започнат през четвъртото тримесечие чрез ексклузивно споразумение с Velocity Vehicle Group, добавя компанията.
Карл Депен, ръководител на Daimler Truck Asia, споделя, че цените на превозните средства спадат за някои модели, които са получили достъп до различен набор от безвъзмездни средства, а интересът към батерийните щ електрически камиони нараства въз основа на работата им в тих режим и комфорта в сравнение с дизеловите аналози.
„Налице е засилен стремеж към местни превозни средства без емисии и електромобили и това е идеалната възможност за нас тук“, добавя той.
Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) по-рано този месец предложи драстични съкращения на нивата на емисиите за нови автомобили и пикапи до 2032 г., което според нея може да означава, че две трети от продадените нови превозни средства ще бъдат електрически в рамките на едно десетилетие.
Предвижда се по-строгите правила за средноразмерни товарни превозни средства да намалят емисиите в сегмента с 44% през 2026 г.
Daimler вече произвежда средния Freightliner eM2 106 за дистрибуторски цели като доставка на напитки, както и Freightliner eCascadia, - камион, насочен към регионална дистрибуция и пристанищни услуги с пробег до 230 мили.
В зависимост от варианта на батерията, камионите Rizon ще предлагат пробег от 75 мили до 110 мили (121 км до 177 км) или 110 мили до 160 мили. Компанията изтъква, че ще се насочи към клиентите, участващи в градската логистика на дребно, доставките до логистични центрове и местната администрация.