Японската компания Daihatsu Motor Co., дъщерно дружество на автомобилния концерн Toyota Motor Corp., заяви, че е манипулирала резултатите от краш тестове на 88 хил. автомобила, произведени в Тайланд и Малайзия и продадени през последната година, съобщава Bloomberg.
Проблемът засяга моделите Yaris Ativ и Agya на марката Toyota, както и автомобили Perodua, произведени от малайзийско съвместно предприятие и друго превозно средство, разработено от Daihatsu. Тези превозни средства са били продадени на пазарите в Тайланд, Малайзия, Саудитска Арабия, Обединените арабски емирства (ОАЕ), Кувейт, Индонезия и Мексико, посочва Daihatsu.
Автомобилите са били оборудвани с компоненти под тапицериите на вратите по време на краш тестове, които вероятно са повлияли на резултатите и са били различни от тези, които в крайна сметка са продадени с превозните средства на обществеността, признава Daihatsu.
Тестовете ще бъдат проведени отново и продажбите ще бъдат възобновени, ако превозните средства са сертифицирани правилно, добавя автомобилният производител.
„Искрено се извиняваме на клиентите и на акционерите, чието доверие и подкрепа предадохме“, изтъква президентът на Daihatsu Соичиро Окудайра по време на брифинг. Трета страна ще разследва случая, допълва той.
През март 2022 г. друго звено на Toyota — Hino Motors Ltd. — заяви, че е изпращало манипулирани данни за емисиите и разхода на гориво на властите поне от 2016 г. и че е продало повече от 115 хил. превозни средства, сертифицирани с помощта на фалшиви данни.
Производството на групата Toyota достигна рекордните 10,7 млн. автомобила в световен мащаб през последната фискална година, приключила в края на март. Глобалните ѝ продажби възлизат на 10,6 млн. броя.