Китайският автомобилен производител BYD Co. отчете петкратен ръст на печалбата за първото тримесечие, след като затвърди лидерството си при продажбите на електромобили на най-големия пазар с света, съобщава Ройтерс.
Нетната печалба на компанията за първите три месеца на годината достига 4,13 млрд. юана (596,56 млн. долара), което представлява ръст от 410,9% спрямо отчетените година по-рано 808,41 млн. юана, при ръст на приходите от 79,8% до 120,17 млрд. юана.
Базираната в Шънджън компания, сред чиито инвеститори изпъква името на Berkshire Hathaway на Уорън Бъфет, е продала повече превозни средства в Китай през първото тримесечие от германската марка Volkswagen, показва анализ на Ройтерс на данни от Китайската асоциация на производителите на автомобили.
Подкрепен от плъгин сериите на Dynasty и Ocean, както и от изцяло електрическите модели, BYD успя да продаде 552 076 превозни средства, задвижвани с нов вид енергия (NEV) през първото тримесечие - скок от 92,81% на годишна база.
Печалбата на BYD за първото тримесечие. Източник: TipRanks
Компанията е продала повече от 1,86 млн. автомобила през 2022 г., като голяма част от обемите са в Китай.
През март BYD се присъедини към много други китайски марки в ценовата война, започната от Tesla в края на миналата година, с предлагането на отстъпки за своите електромобили Song Plus и Seal.
Намаляването на цените изтри част от печалбите на производителите на автомобили, като Tesla отчете 24% спад на нетната печалба за първото тримесечие.
Миналата седмица BYD представи своя електрически хечбек Seagull на автомобилното изложение в Шанхай, привличайки вниманието на посетителите с начална цена от едва 78 хил. юана - около половината от стойността на най-евтините NEV модели.