Mercedes-Benz AG обяви, че натрупаните поръчки ще подпомогнат продажбите на германския автомобилен концерн през следващите месеци на фона на една потисната глобална икономика, в която търсенето в Европа изостава от силните пазари в САЩ и Китай.
Производителят на луксозни автомобили, който се фокусира върху продажбата на моделите от най-висок клас, очаква маржовете на автомобилостроенето да достигнат горната граница на прогнозния диапазон, съобщава Bloomberg. Mercedes прогнозира възвръщаемост между 12% и 14% за тази година, което представлява спад спрямо 14,6% през 2022 г.
„Нашият фокус върху автомобилите от най-висок клас и първокласните микробуси направи Mercedes-Benz по-устойчив на негативни влияния, позволявайки ни да ускорим нашата дигитална и електрическа трансформация – дори в период на икономическа несигурност“, изтъква главният финансов директор Харалд Вилхелм.
Производителите на автомобили демонстрират досега стабилност в забавящата се икономическа среда, подкрепени от силните поръчки на техните модели, след като продължителните проблеми във веригата на доставки задушиха производството през миналата година. Mercedes трансформира гамата си към по-висококачествени превозни средства, за да премине по-лесно през турбулентните времена, тъй като заможните потребителите не са толкова засегнати от фактори, като високи лихвени проценти и ускоряваща се инфлация.
Търсенето в Европа остана забавено през първото тримесечие, докато в Китай и САЩ поръчките се засилват, добавя Mercedes.
През миналата седмица компанията обяви, че възвръщаемостта от продажбите ѝ за първото тримесечие достига 14,8% на фона на покачването на цените на моделите и силното търсене на луксозни превозни средства. По-рано през април Mercedes обяви, че продажбите му за тримесечието нарастват с 3% до 503 500 превозни средства. Продажбите на изцяло електрически модели се увеличават значително – с 89% до 51 600 броя. Това означава, че всяка десета продадена кола на групата е била електрическа.