Печалбата на General Motors Co. за първото тримесечие надмина прогнозите на анализаторите, като американският концерн повиши насоките си за цялата година, след като търсенето на автомобили в началото на периода се оказа по-силно от очакваното, съобщава Bloomberg.
Коригираната печалба на GM за първото тримесечие достига 2,21 долара на акция, което е повече от очакваните от анализатори 1,72 долара на акция. Приходите на автопроизводителя нарастват с 11 на сто до 39,99 млрд. долара в сравнение с прогнозираните 39,24 млрд. долара.
По-силните резултати произтичат от нарастващите продажби в САЩ, дори в условията на по-високи лихвени проценти и ускорена инфлация. Ръководителите на GM казаха, че търсенето е достатъчно силно, за да преразгледат насоките за 2023 г. в посока нагоре, повишавайки прогнозите за печалбата за годината с 500 млн. долара до между 11 млрд. и 13 млрд. долара.
„Направихме го със силна производствена и инвентарна дисциплина и последователно ценообразуване“, заяви главният финансов директор Пол Джейкъбсън по време на пресконференция. „Като цяло се чувстваме уверени за 2023 г.“, допълва той.
Автомобилният производител от Детройт повиши насоките си печалбата на акция за 2023 г. до между 6,35 долара и 7,35 долара за акция от 6-7 долара за акция преди това. Той изтъкна, че очаква свободният паричен поток да се увеличи с 500 млн. долара до диапазона 5,5-7,5 млрд. долара.
Северноамериканска мощ
Продажбите на автомобилния производител бяха особено силни в Северна Америка, където печалбата преди лихви и данъци за първото тримесечие нарасна до 3,6 млрд. долара. Продажбите на автомобили в региона се увеличават с 18% до 707 000 броя.
Джейкъбсън казва, че компанията първоначално е очаквала да продаде 15 милиона автомобила в САЩ тази година, малко по-малко от 15,5-те милиона броя, поставени като годишна норма.
Търсенето в Северна Америка беше достатъчно, за да компенсира слабото представяне в Китай, вторият по големина пазар на GM. Автомобилният производител продължава да изпитва затруднения в страната, където продажбите му спадат с 25% до 462 000 броя през тримесечието. Печалбата от съвместните предприятия в Китай на концерна се сринаха с 65% до 83 млн. долара.
Ситуацията в Китай вероятно няма да се подобри значително до втората половина на годината, изтъква Джейкъбсън.
GM запазва целта да продаде 150 000 електрически превозни средства тази година, добавя финансовият директор. Около 70 000 от тях вероятно ще представляват компактни автомобили Chevrolet Bolt и Bolt EUV, а 80 000 ще бъдат по-големи модели, произведени с помощта на новия пакет батерии Ultium. Тук влизат модели като Cadillac Lyriq, Hummer, Chevy Silverado, Chevy Blazer и Equinox.
Подразделението за роботизирани автомобили Cruise увеличава същевременно загубата си през тримесечието до 561 млн. долара.
преди 1 година Г-н Илиев, 15 млн бройки е очакването на GM за общите продажби на автомобили в САЩ през годината, а не за собствените си продажби..Четете по-внимателно бе... отговор Сигнализирай за неуместен коментар