Френската автомобилна група Renault SA описа в понеделник (24 април) подробно новата софтуерна архитектура на своите бъдещи превозни средства, която според компанията ще бъде конкурентна до 2026 г. на архитектурата на лидера в индустрията за електрически превозни средства Tesla Inc., съобщава Ройтерс.
Renault, подобно на повечето автомобилни производители, работи от месеци под заплахата от редовни и драстични намаления на цените от своя базиран в САЩ конкурент. Във Франция цената на Tesla Model 3 сега започва на същото ниво като тази на електрическата версия на Renault Megane, която е около 42 000 евро.
Въпреки че главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео призна по време на презентация, че Tesla остава „предизвикателство в краткосрочен план“, той добави, че компанията му няма да участва в ценовата война при електрическите превозни средства.
„Не искаме да правим това, което правехме в миналото, искаме да продаваме колите си, не искаме да даваме колите си“, изтъква от своя страна ръководителят на инженерния отдел на Renault Жил льо Борн пред журналисти и анализатори на същото събитие.
Дизайнът на „софтуерно дефинирано превозно средство" ще бъде в основата на бъдещото звено за електрически превозни средства на Renault, известно като Ampere, посочва френският автомобилен производител. Разработена съвместно с Google и Qualcomm на Alphabet Inc., архитектурата значително ще намали комплексността на конструкцията, като позволи инсталирането на едва 20 процесора в автомобила, които ще осигуряват цялото управление, вместо сегашните 100 процесора.
Това също така ще позволи актуализациите да се правят дистанционно, без да се манипулира хардуерът.
„През 2026 г. ще бъдем на нивото на Tesla“ по отношение на „софтуерно дефинираните превозни средства“, изтъква Льо Борн.
Като прави възможни постоянни актуализации на функциите за шофиране и системата за инфотейнмънт, архитектурата трябва да подобри стойността на препродажбата на автомобилите, поддържайки ценовата мощ на компанията и спестявайки ѝ 1,5 млрд. евро разходи за научноизследователска и развойна дейност за едно десетилетие.
Въпреки това общият баланс на разходите трябва да бъде неутрален, след като се вземат предвид инвестициите, необходими за новата архитектура и цената на по-модерните процесори, инсталирани в превозните средства, добавя Льо Борн.
Програмата за електрически микробуси Flexevan за доставка ще въведе за първи път новата архитектура на Renault около средата на 2026 г., като впоследствие този модел ще бъде използван и при марката Alpine, следвана от всички други модели на Renault.