Hyundai Motor Group и SK On Co. ще инвестират до 5 млрд. долара в производство на електромобилни батерии в Северна Америка, тъй като зелените амбиции на президента на САЩ Джо Байдън насърчават компаниите по веригата на доставки на електрически превозни средства да пренасочат своите инвестиционни планове, пише Bloomberg.
Южнокорейските фирми ще имат равни дялове в завода, който ще бъде построен в окръг Бартоу, Джорджия. Очаква се съоръжението да произвежда батерийни клетки за електрически коли от втората половина на 2025 г.
Фабриката ще разполага с годишен производствен капацитет от 35 гигаватчаса (ГВтч), което ще бъде достатъчно да покрие търсенето на 300 хил. електромобила.
Съвместното предприятие „допълнително ускорява усилията на групата за електрификация и укрепва позицията ѝ като електромобилен лидер на американския пазар със стабилни доставки на батерии“, изтъква Hyundai. Миналия ноември производителят на автомобили подписа меморандум за разбирателство със SK On за осигуряване на доставки на батерии за Северна Америка.
Партньорът Hyundai Mobis ще сглобява батерийни пакети, използвайки клетки от планирания завод, след което ще ги доставя на производствените мощности на Hyundai Group в САЩ за изграждане на модели, включително Ioniq 5, Kia EV6 и Genesis GV60.
Законът за намаляване на инфлацията (IRA), подписан от Байдън през август, осигурява широкомащабни субсидии за нисковъглеродни индустрии, особено чрез данъчни облекчения и стимули за производството. Редица глобални производители на автомобили и производители на батерии засилват инвестиционните си планове в САЩ, където определени електрически автомобили ще отговарят на условията за пълна федерална помощ от 7500 долара, свързани с използваните в батериите суровини.
Hyundai беше сред автомобилните производители, изключени от пълния размер на федералната помощ, тъй като не успя да изпълни важните изисквания за наличието на действащ завод за електромобили в САЩ. Компанията планира да въведе в експлоатация своя завод за електромобили в Джорджия още в края на 2024 г.
Отделно, Hyundai Motor обяви печалба за първото тримесечие, която надмина прогнозите на анализаторите.
Оперативната печалба на концерна за периода януари-март се увеличава с 86% на годишна база до 3,6 трлн. вона (2,7 млрд. долара), надминавайки средната оценка от 2,8 трлн. вона на анкетирани от Bloomberg анализатори. Приходите се повишават с 25% до 37,8 трлн. вона.
„Силните продажби се дължат главно на подобряването на производството, тъй като доставките на чипове и компоненти се стабилизираха в световен мащаб“, изтъква Hyundai. Компанията добави, че отчита „постоянни външни фактори, като ускорената инфлация, колебанията при разходите за суровини и лихвените проценти поради геополитически проблеми“.
Автопроизводителят обяви план за отменя по 1% от своите акции всяка година до 2026 г., за да увеличи максимално стойността за акционерите.
Анализатори очакват рекордна печалба за Hyundai за 2023 г., тъй като облекчаването на натиска върху глобалната верига на доставки възстановява инвентара, помрачен по време на пандемията.
Hyundai разширява пазарния си дял особено в Югоизточна Азия с гамата си от електрически автомобили и SUV модели, коментира Кота Юдзава, анализатор в Goldman Sachs Group Inc.
Глобалните продажби на дребно на Hyundai за първото тримесечие растат с 3,6%. Продажбите в Европа се повишават с 1,5%, докато тези в Северна Америка отчитат ръст от 13%. В Китай продажбите на дребно се увеличават с 8 на сто.