IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Битката между китайски и чужди марки се засилва на автоизложението в Шанхай

Tesla е големият отсъстващ на събитието

13:50 | 18.04.23 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Maybach EQS. Снимка: Bloomberg L.P.
Maybach EQS. Снимка: Bloomberg L.P.

Li Auto разширява гамата си

Базираната в Пекин Li Auto планира да разшири своята гама до 11 модела през 2025 г. В момента компанията предлага четири модела на пазара.

Първият електрически модел ще бъде оборудван с батерии 4C Qilin на Contemporary Amperex Technology Co. Ltd., които могат да се заредят за 10 минути, осигурявайки пробег от 400 км. Освен това Li Auto работи върху създаването на станции за зареждане, като целта е изграждането на 300 такива съоръжения до края на тази година и общо 3000 до 2025 г.

Nio се фокусира върху Европа

Китайският електромобилен стартъп Nio планира да засили европейската си експанзия, тъй като ценовата война на китайския пазар свива маржовете.

Nio ще представи нов компактен модел през следващото тримесечие, който отговаря на европейското търсене и който също ще се продава в Китай, споделя главният изпълнителен директор Уилям Ли по време на брифинг в понеделник преди старта на изложението.

През следващата година компанията ще пусне нова марка превозни средства за европейския пазар, чиито модели ще се произвеждат в нов завод в Китай, заяви от своя страна президентът на Nio Цин Лион. Проектът е с кодово име Firefly.

Toyota показа два електромобила за Китай

Глобалният автомобилен лидер Toyota Motor Corp. представи два нови модела към серията bZ, насочени към китайския пазар - кросоувър, произведен съвместно с BYD, и SUV, разработен в партньорство с Guangzhou Automobile Group. Моделите ще се появят на пазара през 2024 г., споделя главният технологичен директор Хироки Накашима в кулоарите на изложението.

Новият президент на концерна Коджи Сато обеща във видео съобщение да ускори разработването на електрически автомобили, съобразени с китайския пазар. Японският автомобилен производител ще продължи да насърчава изследванията в приложенията на водородната технология, като се стреми да стартира производството на превозни средства, задвижвани с водород, в Китай през следващата година, допълни Сато.

Ford ще внася в САЩ произведени в Китай SUV Lincoln

Американският концерн Ford Motor Co. планира да внася актуализирания SUV Lincoln Nautilus от Китай, задълбочавайки връзките със страна, докато други американски компании се преориентират към различни страни.

SUV-овете, които ще бъдат представени в САЩ през следващата година с по-елегантен външен вид и нова електрическо-бензинова хибридна задвижваща система, ще бъдат първите, внесени от Ford от Китай. Неговият завод в Ханджоу - съвместно предприятие с китайската Changan Automobile - вече произвежда автомобили Nautilus за местния пазар.

Volkswagen Показа електрическия седан ID.7

Германската автомобилна група Volkswagen AG представи първия си напълно електрически седан, докато германският автомобилен производител се бори да преодолее софтуерните неуспехи, които помрачиха неговите продажби в Европа и Китай.

VW откри първата си фабрика в Китай преди четири десетилетия, когато местната конкуренция почти не съществуваше. Днес местните производители на автомобили контролират половината от пазара спрямо една четвърт през 2008 г. Продажбите на германският концерн са спаднали с повече от 10% само тази година, след като се свиха от 4,2 милиона автомобила през 2019 г. на 3,2 милиона броя през миналата година.

Електрическият седан на VW ID.7. Снимка: Bloomberg L.P. Електрическият седан на VW ID.7. Снимка: Bloomberg L.P.

Просторният ID.7, който започва на цена от 60 хил. евро, бележи опита на VW да се конкурира с Model 3 на Tesla и с редица други китайски електромобилни компании. При представянето му в понеделник в Берлин и Шанхай, VW изтъкна функции като асистирано паркиране до своя 15-инчов екран. Моделът също така предлага стандартен дисплей с добавена реалност, който излъчва информация в зрителното поле на водача, гласово активирани контроли и асистирано паркиране, както и помощ при смяна на лентата.

Mercedes-Maybach навлиза в ерата на електромобилите

Германската компания за луксозни автомобили Mercedes-Benz представи своя SUV Maybach EQS, първият изцяло електрически модел на марката, избирайки Шанхай, за да впечатли богатите клиенти в Китай.

Превозното средство, което може да измине 600 километра с едно зареждане на батерията, ще се предлага на цена от около 200 000 долара - в съответствие с други модели на Maybach. Характеристиките на това превозно средство включват масажни столове както за предните, така и за задните пътници, и големи екрани.

Моделът ще подкрепи стремежа на Mercedes да произвежда повече превозни средства от най-висок клас, тъй като германският автомобилен производител очаква солидни резултати и през тази година. През 2022 г. продажбите на Mercedes-Maybach скочиха с 37% до рекордните 22 600 автомобила. Китай изигра основна роля, като около 1100 превозни средства бяха продадени на този пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:51 | 18.04.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 1 rate down comment 1
Скъсана_Ушанка
преди 1 година
До: aldy Кво скимтиш бе, ушшанка? Най-продаваемата кола на китайския пазар е немска, модел на Филксваген, а втората е японска - Тойота Корола. Бегай де плещиш глупости другаде.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 6
aldy
преди 1 година
Най-големият автомобилен пазар в света. Паричната маса в Китай е над $27 трилиона, повече от тази на ФАЩ, ФРГ и Япония, взети заедно. Да се изолират от такъв голям пазар за западняците е все едно сами да си окачат въжето на шията. Не че няма да го направят, но след тях дълго ще мирише на лешшш.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още