Министерството на финансите на САЩ обяви, че електрическите превозни средства на Volkswagen, BMW, Nissan, Rivian, Hyundai и Volvo Cars ще загубят достъп до федералните стимули в размер на 7500 долара съгласно новите изисквания за състава и изграждането на батериите, съобщава Ройтерс.
Според съобщението на ведомството новите изисквания, които влизат в сила във вторник (19 април), ще намалят наполовина държавната помощ при покупка на електрическата версия на Model 3 на Tesla Inc. със задно задвижване до 3750 долара, като пълната федерална подкрепа остава достъпна за останалите модели и версии на компанията.
В списъка с превозни средства, които вече няма да могат да се класират за федералните стимули, изпъкват BMW 330e, BMW X5 xDrive45e, Genesis Electrified GV70, Nissan Leaf, Rivian R1S и R1T, Volkswagen ID.4, както и плъгин хибрид Audi Q5 TFSI e Quattro и Volvo S60. Шведският автомобилен производител Volvo Cars е собственост на китайската Zhejiang Geely Holding Group, която държи 82% в него.
Новите правила имат за цел да намалят зависимостта на САЩ от Китай при веригите на доставка на батерии за електромобили и представляват част от усилията на президента Джо Байдън да увеличи до 50% дела на електромобилите от общите продажби на американския пазар до 2030 г.
Hyundai Motor Co. заяви, че е ангажирана с плановете си за дългосрочни инвестиции в електромобилите и че „ще използва ключовите разпоредби в Закона за намаляване на инфлацията (IRA), за да ускори прехода към електрификация“.
От своя страна Volkswagen посочва, че гледа оптимистично на факта, че ID.4 ще отговаря на условията за данъчните стимули на Вашингтон.
Японската Nissan Motor Co. заяви, че „работи в тясно сътрудничество“ със своите доставчици и се надява, че нейният електрически Leaf ще се класира за данъчните стимули в бъдеще.
Междувременно Volvo Cars обяви, че преразглежда наскоро публикуваните правила на Агенцията за опазване на околната среда (EPA) и подкрепя стремежа на администрацията на Байдън за редуциране на емисиите на вредни газове от автомобилите, като обаче добавя, че най-добрият начин да се постигне това е чрез „съгласувани разпоредби“.
Rivian и BMW са отказали коментар.
Министерството на финансите също разкри, че електрическите модели Chevrolet Bolt и Bolt EUV на General Motors Co. ще отговарят на изискванията за достъп до пълния размер на данъчните стимули от 7500 долара.
GM заяви по-рано, че очаква поне част от неговите електромобили да отговарят на условията за федералната подкрепа съгласно новите правила, включително Cadillac Lyriq и предстоящите Chevrolet Equinox EV и Blazer EV.
Министерството на финансите посочва, че всички електромобили на GM ще отговарят на изискванията за пълния размер на данъчните стимули.
Ford Motor Co. и Stellantis NV заявиха по-рано, че федералната помощ за повече техни електрически и плъгин хибридни модели ще бъдат намалени наполовина до 3750 долара на 18 април. Финансовото ведомство потвърди изчисленията на автомобилните производители.
Правилата бяха обявени миналия месец и одобрени от Конгреса през август като част от IRA на стойност 430 млрд. долара.
Законът за климата, както е известно в САЩ законодателството, изисква 50% от стойността на компонентите в батериите да бъдат добити или преработени в Северна Америка, за да отговарят на условията за данъчни стимули в размер на 3750 долара. Другите 3750 долара ще са достъпни, ако компонентите на батерията са сглобени или произведени в САЩ или в някоя от страните, с които Вашингтон има споразумение за свободна търговия.
Законът, приет през август миналата година, изисква превозните средства да се сглобяват в Северна Америка, за да отговарят на изискванията за данъчни кредити, изключвайки достъпа на почти 70% от отговарящите на условията модели в този момент. На 1 януари влязоха в сила нови ограничения за цените и такива, свързани с доходите на купувачите.
Миналата седмица Агенцията за опазване на околната среда предложи нови правила за емисиите, според които 60% от продажбите на нови превозни средства през 2030 г. трябва да представляват автомобили, които се задвижват чрез електричество.
През декември Министерството на финансите обяви, че електромобилите, които не отговарят на условията за потребителски федерални стимули от 7500 долара, могат да се класират за помощ като търговско превозно средство от подобен размер.
преди 1 година До: 0pk... нъл си некъв трейдър работлив ?! заводче на форд тука , заводче на вагонетките там , и спи градът ... :))) ... кой ти кара автомобили от един континент на друг ?! уеднаквяват корпоративните данъци и готово ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: zelka007, само мита срещу американската промишленост ше оправят работите, нали така? :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година хех ... тук в Европа , всичките германски лобисти , се постараха да отрежат теслата от всякакви стимули навсякъде . нормално е да очакват същото и в УСАто ... нищо лично ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар