Френската автомобилна компания Renault прави преглед на ценовите си политики за електромобилите в света, за да гарантира, че ще остане конкурентна след вълна от понижения на цените от американския ѝ конкурент Tesla, съобщи ръководител на компанията, цитиран от Ройтерс.
След като намали цените няколко пъти в САЩ, в петък Tesla понижи и тези в Европа, включително на родна земя на Renault във Франция, както и в Израел и в Сингапур, като разшири кампанията си за намаляване на цените, която започна в Китай през януари.
„Ще направим анализ страна по страна, пазар по пазар, какво ниво на конкурентоспособност ни е нужно, за да останем в играта“, каза Фабрис Камболив, главен изпълнителен директор на бранда Renault.
Продажбите на бранда са нараснали с 9% през първото тримесечие на тази година, което показва, че стратегията за преструктуриране, съсредоточена върху най-рентабилните модели, може би започва да се отплаща след четири години на намаляващи приходи.
Камболив коментира, че възстановяването е продължило и през април, но допълни, че понижаването на цените от Tesla е сигнал за събуждане за конкурентите.
Той съобщи, че приходите от продажби на електрифицирания модел Megane на Renault, който е един от най-популярните, са нараснали рязко през март със силни поръчки въпреки политиката за много ограничени отстъпки. Но сега моделът струва толкова, колкото автомобилите на основния конкурент Tesla.
След понижаването на цените миналата седмица цените на Tesla Model 3 във Франция започват от 41 990 евро спрямо 42 хил. евро за електрическия модел Megane.
Megane E е продала 3570 броя във Франция през първото тримесечие спрямо 3158 за Tesla Model 3, въпреки че американският автомобилен производител е продал също 9364 броя от по-скъпия си Model Y в страната.
„Ясно е, че понижаването на цените от Tesla е предизвикателство, започвайки от разходите. Това е предупреждение, което вземаме предвид“, отбеляза Камболив.
Продажбите на бранда Renault в света са достигнали 354 545 автомобила през първите три месеца на годината.
Цялата група, която произвежда още моделите Dacia и Alpine и ще публикува данните за продажбите си в четвъртък, е регистрирала спад от 5,9% на приходите от продажби през 2022 г., пострадали заради загубата на руския пазар след войната в Украйна. Продажбите на бранда Renault, които съставляват две трети от общия обем на групата, са спаднали с 9,4 на сто миналата година, четвърти пореден годишен спад.
Френската компания, която пострада по-тежко от конкурентите си от кризата с COVID-19 и недостига на чипове в света, разчита на коли с по-висок марж, за да повиши печалбата си и планира да отдели и листне подразделението си за електромобили тази година.
Renault, която навлезе рано в надпреварата с електромобилите, а след това изпита затруднения заради бързия ръст на Tesla, беше миналата година на трето място сред брандовете за електромобили от гледна точка на продажбите в Европа след Tesla и Volkswagen . Тя е също така на трето място в сегмента на електрифицираните коли, който включва и хибридните автомобили, след Toyota и Tesla.