Американският производител на електрически автомобили Tesla в петък понижи цените на превозните си средства за Европа, Израел и Сингапур, разширявайки глобалните си отстъпки, които започна в Китай през януари. В същото време компанията изразява опасения за маржа на печалбата си, съобщава Ройтерс.
Миналата седмица Tesla отчете ръст на доставките за първото тримесечие само с 4% спрямо предишните три месеца въпреки отстъпките си в САЩ, Китай, Япония, Австралия и Южна Корея, които имат за цел да стимулират търсенето.
Дни след публикуването на разочароващите данни за доставките, Tesla обяви петото си намаление на цените тази година на пазара в САЩ, докато Вашингтон се готви да въведе по-строги стандарти, които ще ограничат данъчните кредити за EV.
През 2022 г. автомобилният производител с най-висока капитализация в света също не изпълни целта на главния изпълнителен директор Илон Мъск от 50% ръст на доставките – увеличението стигна 40% поради логистични проблеми и забавяне на търсенето.
Tesla заяви в петък, че е намалила цените на много европейски пазари, включително Германия и Франция, поради увеличаване и подобряване на производствения си капацитет.
В Германия Tesla понижава цените на своите автомобили Model 3 и Model Y с между 4,5% и 9,8%, показват данните на сайта ѝ в петък. Това е второто намаление на цените тази година след 1-17% през януари.
В Сингапур компанията намалява цените на автомобилите си Model 3 и Model Y с между 4,3% и 5%, показва местният сайт.
Tesla понижава цените и в Израел, като базовият Model 3 със задно предаване сега струва с 25% след първоначалния кръг от глобални намаления на цените през януари.
Мъск каза, че Tesla ще се съсредоточи върху намаляването на цените, за да стимулира търсенето и че е постигнала успех в засилването на поръчки след отстъпките през януари.
В САЩ Tesla намали цената на базовия си Model 3 с общо 11% от началото на годината и с 20% на Model Y.
Компанията ще обяви резултатите си за първото тримесечие следващата седмица.