Ford Motor Company ще изплати дивидент в размер на 15 щатски цента на акция за второто тримесечие на 2023 г. Дивидентът ще бъде изплатен на 1 юни 2023 г. (последна дата на записване на акциите ще е 26 април 2023 г.), предава Ройтерс.
Екстраполирано за цялата година, 0,60 долара ще бъдат изплатени като редовен дивидент. При текуща цена на акциите от 12,71 щатски долара текущата дивидентна доходност е 4,72% (към 10 април 2023 г.). Автомобилният концерн отмени изплащането на дивидент през септември 2006 г. В началото на 2012 г. Ford отново започна да изплаща дивидент (0,05 щатски долара). През март 2020 г. вторият по големина американски автомобилен производител отново обяви спиране на дивидентните плащания поради кризата с Covid. През четвъртото тримесечие на 2021 г. компанията отново започна да изплаща тримесечен дивидент (0,10 щатски долара). През лятото на 2022 г. сумата бе увеличена от 0,10 долара на 0,15 долара.
Компанията със седалище в Диърборн в американския щат Мичиган е основана през 1903 г. от Хенри Форд. За нея работят около 173 хил. души. През четвъртото тримесечие (31 декември) на фискалната 2022 г. групата постигна приходи от 44 млрд. щатски долара (предходната година: 37,7 млрд. долара). Печалбата по GAAP (американски счетоводни стандарти) възлиза на 1,3 млрд. щатски долара – много по-малко в сравнение с печалбата от 12,3 млрд. щатски долара година по-рано. За цялата 2022 г. крайният резултат е загуба от 2,0 млрд. долара – срив спрямо печалбата от 17,9 млрд. долара година по-рано.
От началото на годината досега (към 10 април 2023 г.) акциите на компанията са поскъпнали с 9,29% на Wall Street. Пазарната капитализация в момента е 49,15 млрд. долара.
Според оценки на Morgan Stanley продажбите в индустрията през миналия месец са се увеличили с 8,7%, тъй като автомобилните производители увеличават нивата на производство след няколко години на значителни проблеми във веригата за доставки. Преди седмица General Motors съобщи, че продажбите му в САЩ през първото тримесечие са нараснали с 18% спрямо предходната година до малко над 600 хил. доставени автомобила, тъй като продължава възстановяването си от проблемите във веригата за доставки, които ограничиха глобалното производство на автомобили през 2021 г. и началото на 2022 г. А ден по-късно Ford докладва за 10,1% ръст на продажбите в САЩ за първото тримесечие, подкрепен от силното търсене на електрически модели, SUV и пикапи. Представянето на втория по големина на пазарния дял американски автопроизводител се подобрява на фона на отшумяващите проблеми във веригата на доставки.