Toyota Motor Corp ще представи 10 нови модела с батерии и си поставя за цел 1,5 млн. продадени електрически автомобила годишно до 2026 г., опитвайки се да се разрасне рязко на пазар, който отдавна е завзет от конкуренти, съобщава Bloomberg.
Най-големият производител на автомобили в света по продажби ще създаде ново, специализирано подразделение, за да се фокусира върху електрически автомобили от следващо поколение, заявиха старши мениджъри на брифинг в петък, очертавайки плановете на новия управленски екип.
Toyota, включително луксозният ѝ бранд Lexus, в момента има три модела на батерии на пазара, а миналата година продаде по-малко от 25 хил. от тях в световен мащаб.
Инвеститори и екологични групи критикуват Toyota, че бавно възприема електрическите автомобили, заявявайки, че е изгубила позиции спрямо Tesla и други компании, които по-бързо са уловили бързо растящото търсене.
Японският производител на автомобили контрираше с тезата, че електрическите автомобили са само една възможност за потребителите и че бензиновите хибриди, като водещият Prius, са по-реалистичен избор за някои пазари и шофьори.
„През следващите няколко години ще разширим гамата си с важната категория на електрическите батерии“, заяви главният изпълнителен директор Коджи Сато на брифинга, който е пръв, откакто зае позицията. Той обаче добави, че хибридите ще останат важен стълб.
Очаква се електрическите автомобили сега да формират повече от половината от общото производство на автомобили в света до 2030 г.
От критична важност за Toyota е да отговори на това търсене. Компанията каза още, че ще увеличи производството си в САЩ, където ръстът на електрическите автомобили задминава този на общия пазар.
Целта на Toyota да продава 1,5 млн. автомобила с батерии годишно до 2026 г. е с 25% по-висока от 1,2 млн. бройки, които се S&P Global Mobility очакваше да продаде дотогава в своя оценка, изготвена преди брифинга в петък.
„Има разлика от 300 хил. единици, така че това може да се приеме като разлика от около една година“, каза Йошиаки Кавано, асоцииран директор в S&P Global Mobility.
„Не изглежда невъзможно да се постигне тази цел“, казва той, добавяйки, че резултатът все пак ще зависи от моделите, които Toyota представи.
Компанията отчете спад на продажбите в САЩ от почти 9% през първото тримесечие. За сравнение, General Motors съобщи за ръст от 18%, подкрепен от по-високото търсене на електрически автомобили.
Американските потребители, преминаващи към електрически превозни средства, до голяма степен идват от клиентелата на Toyota и Honda Motor, показаха данни на S&P Global Mobility през ноември.