IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Доставчик на Ford разширява производствената си дейност в Южна Корея заради IRA

Ecopro влага 2,4 млрд. долара в строеж на завод, който ще произвежда годишно 270 хил. тона катодно-активни материали

11:03 | 05.04.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Ecopro Group, производител на материали за батерии, който доставя своите продукти на Ford Motor Co. и Samsung SDI Co., планира да разшири своите производствени мощности в Южна Корея, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с въпроса.

Компанията вече разполага с площадка от 492 хил. кв. м в югоизточния град Похан, индустриален и металургичен център на страната, където Ecopro инвестира 3,2 трлн. вона (2,4 млрд. долара), за да произвежда годишно 270 хил тона катодно-активни материали, които ще се използват в батерии за електрически автомобили. Компанията обмисля изграждането на друг обект от около 650 хил. кв. м, посочват източниците, пожелали да запазят анонимност, тъй като информацията все още не е публично оповестена.

Подобно на първия обект, втората фабрика на Ecopro ще разполага със съоръжение за рециклиране на батерии и ще произвежда продукти нагоре по веригата като прекурсори. Предвиждат се разходи от около 2 трлн. вона, споделят още източниците.

Представители на Ecopro, която е базирана в района на Сеул, отказаха коментар. Акциите на Ecopro поскъпнаха с 6,5% малко след новината.

Ecopro отлагаше изпълнението на своя разширен инвестиционен план, докато чакаше яснота от страна на американските власти относно аспектите на Закона за намаляване на инфлацията (IRA), подписан през август от президента Джо Байдън. Законодателството, известно още в САЩ като Закон за климата, съдържа разпоредби относно електрическите превозни средства и батериите.

IRA се фокусира върху намаляването на зависимостта на производителите на електромобили, базирани в САЩ, от „чуждестранни концерни“ в глобалните вериги на доставки, най-вече такива от Китай. Една от най-противоречивите части в законодателството разделя спорната федерална субсидия на две, като първите 3750 долара са достъпни за превозно средство, при което поне 50% от компонентите на батерията са с произход от Северна Америка, а останалите 3750 долара се прибавят, ако 40% от количеството суровини в същите батерии са добити или преработени в САЩ или в страна, с която Вашингтон има споразумение за свободна търговия. Такъв е случаят с Южна Корея.

Съгласно насоките, публикувани в САЩ миналия петък, катодните и анодните материали са класифицирани като „стратегически важни минерали“, а не „компоненти“, което позволява на компании като Ecopro да продължат да произвеждат своите продукти в заводи в Южна Корея и да ги доставят на производителите на автомобили в САЩ, изтъква анализаторът на Hanwha Investment & Securities Co. Юнглук Ли.

Това разяснение на IRA се оказа от ключово значение за това Ecopro да се чувства комфортно с напредването на работата по новия завод, подчертава един от източниците.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:03 | 05.04.23 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още