Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. отчете 10,1% ръст на продажбите в САЩ за първото тримесечие, подкрепен от силното търсене на електрически модели, SUV и пикапи, съобщава Ройтерс. Представянето на втория по големина на пазарния дял американски автопроизводител се подобрява на фона на отшумяващите проблеми във веригата на доставки.
Базираната в Детройт компания се присъединява към други големи автомобилни концерни, които отчитат ръст на продажбите, докато индустрията засилва потоците от готови превозни средства към шоурумите на дилърите и потребителите през първото тримесечие, преодолявайки по-ранните забавяния.
Автопроизводителите се възползват от благоприятните пазарни условия, докато гледат с тревога към следващите месеци, когато се очаква забавяне или дори свиване на търсенето заради по-високите лихвени проценти и прогнозите за рецесия.
Но анализаторите посочват, че продажбите за първото тримесечие разсейват частично тези тревоги.
„Американският пазар на нови леки коли показва признаци на стабилност и бива прекроен от по-високите цени и по-малкия брой купувачи, които търсят евтини модели“, коментира данните Чарли Чесброу, старши икономист в at Cox Automotive.
Търсенето подтикна Ford през март да търси начини да увеличи производството на бензинови и хибридни пикапи F-150 в своята фабрика в Мичиган като част от по-широк план за надграждане на производството на някои особено популярни модели.
Продажбите на SUV модели и пикапки – ключов сегмент за Ford – допринасят за над 95% от търсенето през първите три месеца на годината. Общите продажби нарастват до 475 906 броя в сравнение с 432 132 броя година по-рано.
Продажбите на електромобили нарастват с 41% през тримесечието, докато тези на пикапа F-150 Lightning се увеличават до 4291 броя спрямо 254 броя година по-рано.
Автопроизводителят отново повиши цените на някои свои модели през март в момент, когато пазарният лидер при електромобилите, Tesla Inc., предприе ценови намаления и предизвика ценова война както в САЩ, така и в Китай.
Седмица по-рано Ford обяви, че неговото звено за електрически превозни средства се очаква да загуби 3 млрд. долара тази година, но остава ангажирано с целта да постигне марж на оперативната печалба от 8% до края на 2026 г.
Като цяло продажбите на нови коли в САЩ достигат 1,37 млн. броя през март. За първото тримесечие продажбите на американския пазар нарастват със 7,5% на фона на подобрения инвентар и по-високите цени на моделите. Пазарният лидер General Motors Co., който миналата година изпревари Toyota за първото място по продажби в САЩ, отбеляза ръст от 17,6% на годишна база.