Китайският производител на електрически превозни средства Xpeng ще обнови своя усъвършенстван софтуер за подпомагане на водача и планира да направи всички свои функции достъпни за шофьорите в Китай до 2024 г., тъй като се стреми да спечели предимство пред американския съперник Tesla, съобщава Ройтерс.
Разширената система за подпомагане на водача XNGP на Xpeng е подобна на технологията за пълно автономно шофиране (FSD) на Tesla, която американският автомобилен производител пусна преди четири години, но все още не е реализирана в Китай, въпреки че клиентите призовават концерна да го направи.
В момента Xpeng предлага XNGP в Шанхай, Гуанджоу и Шънджън, където водачите на нейните автомобили G9 Max и P7i Max могат да разчитат на софтуера при голяма част от пътуванията в градска среда, заяви вицепрезидентът на Xpeng Ву Сънжоу по време на медийно събитие в петък.
През останалата част от първата половина на годината Xpeng планира да актуализира системата, за да позволи на превозните средства да реагират на светофари и да избягват препятствия като обекти от строителна дейност, пешеходци и велосипедисти на кръстовища, добавя компанията.
По-нататъшните актуализации през втората половина на годината ще позволят на превозните средства автоматично да сменят лентите, да изпреварват и да завиват наляво или надясно.
Целта е софтуерът да бъде достъпен и функционален на в Китай до 2024 г., добавя Ву.
Xpeng променя и технологията си, така че бъдещите актуализации на XNGP да не разчитат на карти, където важат регулаторни ограничения, а на алгоритми и сензори.
Xpeng залага на технологията, за да привлече клиенти, след като продажбите ѝ паднаха с повече от 40% до 11 228 броя през първите два месеца на годината. През същия период Tesla продаде 60 766 електромобила в Китай.