Японският автомобилен концерн Toyota Motor Corp. е продал своята фабрика в Санкт Петербург на Руския централен институт за изследване и развитие на автомобили и двигатели (НАМИ), с което компанията излиза от пазара в страната малко над една година след началото на войната в Украйна, съобщава Ройтерс.
По този начин Москва се сдобива с още бивши активи на чуждестранни концерни, които предпочитат да загърбят местната индустрия на фона на западните санкции и недостига на компоненти.
„Производственият обект на Toyota в Санкт Петербург... е прехвърлен на държавата“, информира в изявление руското министерство на промишлеността и търговията.
През септември японският концерн заяви, че е решил да спре производството на автомобили в Русия поради прекъсване на доставките на ключови материали и части.
„Toyota потвърждава, че е приключила с прехвърлянето на своя завод за производство на автомобили към НАМИ, считано от 31 март 2023 г.“, споделя от своя страна компанията. „Споразумението включва пълното прехвърляне на собствеността върху сградите и земята на завода“, добавят от Toyota.
Нито една от страните не разкрива на каква стойност е сделката.
Компанията произвеждаше във фабриката моделите Camry и RAV4. Съоръжението е активно от 2005 г., като през 2021 г. в него са произведени малко над 80 хил. превозни средства.
Руското министерство заяви, че работи за възобновяване на производството в съоръжението възможно най-скоро.
Преди това НАМИ придоби съоръжение на Renault и Nissan.
Френската автомобилна група продаде мажоритарния си дял в „АвтоВАЗ“ срещу символичната сума от една рубла, но с шестгодишна опция да придобие обратно тези активи. Подобна беше сумата, която НАМИ плати за мощностите на Nissan.
Миналата седмица руски съд замрази всички активи на Volkswagen в страната, докато германската компания търси начин да се оттегли от Русия. Компанията, наред с други чуждестранни производители на автомобили, спря дейността си в Русия миналата година, след като западните страни наложиха безпрецедентни санкции на Москва заради конфликта в Украйна.
Германският концерн се опитва да продаде своите руски активи, включително своя водещ завод в Калуга, който има производствен капацитет от 225 хил. автомобила годишно и не работи от март 2022 г.
Русия задължава компаниите от "неприятелските" страни - тези, които са наложили санкции на Русия - да получат одобрение от правителствена комисия за продажбата на всякакви руски активи.
Чуждестранните инвеститори се страхуват, че страната може да прибегне до национализация на стратегически активи, след като бяха въведени ограниченията върху продажбите.
преди 1 година супер, ще има части за още 100 мисквича.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година спасяват се от карабъл масква . там в близките десетилетия само паради с музейни образци и помени ще си правят и ще се наливат с водка . естествено след като разгромят фашагите и се приберат на тяхна територия с изпълнени цели максимум на СВО-то ... или поради липса на пандизчии-доброволци ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар