Polestar Automotive Holding UK Plc, един от най-младите конкуренти на електромобилния крал Tesla Inc., трябваше да изпълни трудна цел миналата година - почти двоен ръст на производството на електрически превозни средства, като същевременно търсеше начин да намали емисиите, генерирани от производствения процес, пише Bloomberg.
Базираният в Швеция стартъп обяви, че миналата година е продал 50 600 броя от своя електрически седан, Polestar 2. Днес, след месеци на преизчисления, компанията заяви, че е постигнала друга своя цел, отчитайки 8% спад в емисиите на превозно средство. Екологичното постижение дава право на Polestar да се потупа по рамото.
„Наистина мисля, че индустрията не е разбрала с какво предизвикателство ще се сблъска през следващото десетилетие“, изтъква главният изпълнителен директор на Polestar Томас Ингенлат в интервю за Bloomberg Green. „Преминаването към електрическа мобилност е лесно, защото всъщност е осъществимо и ние знаем как да го направим. Как да намалим въглеродния отпечатък на нашите превозни средства е много по-голямо предизвикателство“, добавя той.
Polestar заяви, че е отговорна за еквивалента на 1,9 млн. тона емисии на парникови газове през 2022 г., което представлява ръст от 67% спрямо обемите за предходната година. Въпреки това миналата година концернът е произвел близо два пъти повече превозни средства. Около 37,1 тона парникови газове са генерирани при всяка кола — грубите емисии, еквивалентни на работата на конвенционално превозно средство за около осем години — и малко по-малко от 40,2 тона през 2021 г.
Стартъпът е по-строг в това отношение от по-голямата част от автомобилната индустрия, отчасти защото може да бъде. За своите пет години на съществуване компанията е произвела толкова коли, колкото Ford Motor продава в САЩ всеки месец. Нещо повече, Polestar е успяла да оцени въглеродното си въздействие от самото начало, докато създава верига на доставка за части.
„Това е нещо, което правим и което не е просто PR трик“, изтъква Ингенлат, визирайки показателите за устойчивост в подхода на неговата компания. „Това е много важно за надеждността и автентичността на нашата марка“, категоричен е той.
Одитът за устойчивост предоставя полезна пътна карта за премахване на въглеродния отпечатък на автомобила. Например, по-голямата част от емисиите на Polestar не идват от фабриките ѝ; близо две трети от тях всъщност се генерират някъде по веригата на доставки преди частите да стигнат до нейните заводи, включително тежките машини, използвани за добив на благородни метали за батерии и заводите, обработващи този материал.
Освен това Polestar започна да захранва своята фабрика в Китай изключително с възобновяема енергия през 2022 г. и увеличава доставките на алуминий от завод за топене, използващ водноелектрическа енергия. Компанията също така се възползва от екологизирането на мрежата като цяло, тъй като повече шофьори с електромобили на Polestar захранват превозните си средства с електричество от вятърни и соларни паркове.
Основана през 2017 г. от Volvo Car AB и китайската Zhejiang Geely Holding Group Co., Polestar не вижда да става по-лесно в бъдеще. Компанията има за цел да увеличи производството с още 58% през тази година - до около 80 000 автомобила - като започне да сглобява третия си модел, среден SUV, наречен просто 3. Компанията също се стреми да намали наполовина относителните си емисии до 2030 г., като същевременно измъкне парче от пазарния дял на Tesla и другите индустриални лидери.
За тази цел Polestar планира да пусне в продажба още три електромобила до 2025 г. В допълнение към луксозния SUV, за който току-що компанията започна да приема поръчки, тя ще представи по-малък, по-евтин SUV за потребителите в Китай през следващия месец и изготвя планове за по-голям седан, който трябва да се появи на пазара през следващата година.