Всички 63 германски компании, които произвеждат леки коли и двигатели за тях, успяха да увеличат своите кумулативни приходи от продажби до 385,1 млрд. евро през 2022 г., съобщава Automobilwoche, цитирайки Федералната статистическа служба (Destatis). Това представлява ръст от 30,4% на годишна база и е с 21,3% над резултата от 2019 г. – последната година преди избухването на пандемията от коронавирус.
Делът на автопроизводителите от тези приходи достига 76%. Според Destatis значението на автомобилната индустрия за германската икономика отново е нараснало в резултат на рекордните продажби. През 2022 г. този сектор представлява 17,4% от общите индустриални приходи от продажби в Германия. През предходната година делът му достига 16,1 на сто.
Общо 1,7 млн. автомобила с двигател с вътрешно горене са слезли от производствените линии в страната през първите девет месеца на 2022 г., което е с 5,7% повече спрямо същия период на 2021 г. При изградени 375 600 електрически коли, производството на този тип задвижване расте с 66,2% на годишна база.
Износът на леки автомобили от Германия също се е увеличил през 2022 г. С 1,98 млн. продажби отвъд граница, резултатът надхвърля с 10,7% този през 2021 г. Броят на изнесените превозни средства с двигател с вътрешно горене се понижава с 0,35 на сто до 1,48 млн. автомобила., докато този на електромобили расте с 65,2% до 496 296 броя при стойност на продажбите от 24,2 млрд. евро.
Най-важният клиент за германските електромобили е Великобритания с дял от общия износ от 14 на сто. САЩ са втори.
Вносът на електромобили нараства с 22,2% до 358 хил. броя на стойност 10,5 млрд. евро. През 2021 г. са внесени 293 хил. електрически коли на стойност 7,6 млрд. евро.