IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Германският транспортен министър изостави старите си възгледи за синтетичните горива

В писмо до Франс Тимерманс Фолкер Висинг предлага обособяване на нова категория леки коли, които работят изцяло с екологични горива

10:07 | 20.03.23 г. 3
Германският транспортен министър Фолкер Висинг. Снимка: Bloomberg L.P.
Германският транспортен министър Фолкер Висинг. Снимка: Bloomberg L.P.

След като в началото на миналата година германският транспортен министър Фолкер Висинг заяви на всеослушание, че електрическите автомобили вече са спечелили състезанието в Европейския съюз (ЕС), сега той умело финтира поддръжниците на идеята за тотална електрификация на автомобилня сектор в блока, застъпвайки се за синтетичните горива като сламка за потъващия двигател с вътрешно горене.

Докато продължава спорът около включването/изключването на тези горива, известни още като екологични и електронни, от регламентите на Европейския съюз (ЕС) за забрана на продажбите на нови коли, които отделят въглероден диоксид, Висинг, представител на Свободната демократическа партия СДП), представи предложение за решение на казуса, съобщава Automobilwoche.

Както става ясно от писмо, изпратено от кабинетна на Висинг до този на заместник-председателя на Европейската комисия (ЕК) Франс Тимерманс, германският министър настоява за промени в законодателството.

В същото време Висинг призовава за „краткосрочни правнообвързващи стъпки“. Той предлага т.нар. делегиран акт, който би допълнил блокираното в момента споразумение за продажбата на коли с двигатели с вътрешно горене. Следователно постигнатият компромис не трябва да се променя, изтъкват от кабинета на министъра.

ЕК може да приеме такъв правен акт, като Европарламентът и страните от ЕС имат на разположение два месеца, за да обявят възражение.

Европейските преговарящи всъщност вече се споразумяха, още през есента, за допускане на регионалния пазар само на нови коли, които не отделят въглеродни емисии от 2035 г. Потвърждението на това от страна на държавите, което беше планирано за миналата седмица, бе отменено поради допълнителни искания от Германия. По-специално, свободните демократи настояха за изключване от ограниченията на всички нови превозни средства с двигатели с вътрешно горене, които използват синтетични горива, произведени от зелено електричество.

Обособяване на нова категория превозни средства

Предложението на Висинг предвижда създаване на възможност за нова категория леки коли, които работят само с екологични горива в рамките на съществуващия стандарт за емисиите Евро 6. Когато влезе в сила законът за постепенно премахване на конвенционалните коли, делегираният акт ще позволи на тази категория автомобили да бъде компенсирана.

Ограниченията при количеството отделяни емисии от превозните средства при автопроизводителите са част от план, който предвижда свеждане до нула на емисиите до 2035 г., което реално означава край на всички нови автомобили с двигател с вътрешно горене.

Има обаче изключения, например за специални превозни средства, като коли за бърза помощ или автомобили, предвидени за инвалидни колички.

И накрая, „в подходяща правна рамка“ трябва да се създаде дефиниция за напълно неутрални по отношение на въглерода горива, се посочва още в писмото до Тимерманс. Министерството на търговията на Германия иска от ЕК да "разработи амбициозен и обвързващ график", добавя още Automobilwoche.

Настоящият подход на Висинг е в рязък контраст с неговите възгледи от началото на миналата година. Тогава транспортният министър изрази съмнение, че синтетичните горива ще бъдат достатъчно изобилни, за да помогнат на конвенционалните автомобили да отговорят на стандартите на ЕС за емисиите.

„В обозримо бъдеще няма да имаме достатъчно такива горива, за да захранваме регистрираните в момента леки автомобили с двигатели с вътрешно горене“, заяви Висинг пред Tagesspiegel.

Синтетичните горива са създадени чрез енергоемък процес и поради това са относително редки и скъпи. Тези горива ще са необходими преди всичко за авиацията, добавя Висинг.

„Трябва да използваме различните енергийни носители там, където са най-ефективни“, подчертава министърът, добавяйки: „В случая на личните превозни средство това е електрическият мотор”.

По това време Висинг отбелязва, че решението за електрическите превозни средства на практика вече е взето. „Ако погледнете регулацията на ЕС, можете да видите, че решението за електрическа мобилност е взето много отдавна“, изтъква министърът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:07 | 20.03.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 3
zelka007
преди 1 година
тъй , индженерите по света не знаят , че форумните антиваксъре-газовици-ракетчици знаят , че това с водородните камиони - водородните електролизери - фотоволтаичните централи не ста'а , и взели та го направили . ех , само да беха чели форума , немаше да се потят излишно ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 0 rate down comment 3
zelka007
преди 1 година
слагам си ръка на сърцето , мислех , че това щеше да се случи след 2035г , и покрай новините за войната съм позапуснал информационният поток ... :))) ... те и инфото : https://***.engineeringnews.co.za/article/anglo-american-launches-hydrogen-powered-zero-emission-haul-truck-2022-05-06
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 3
zelka007
преди 1 година
този се е объркАл грандиозно ... :))) ... друзята антивакъре-газовици им се мрежелееят разни нафффтови изпарения . тъй , за който му е интересно , в приложеният линк от другият пост има как ще заменят задвижването на огромните минни камиони , дето превозват по 250-300т на курс , от дизелово на електрическо с водородно захранване . като дори и електролизерите са изградени на площадката и фотоволтачините централи , дето ги захранват ... кви синтетични горива ... ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още