IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Австрия потвърди ангажимента си към регламента на ЕС за емисиите при колите

Канцлерът Карл Нехамер обаче сигнализира, че ще се противопостави на забраната за продажба на нови конвенционални коли, ако дебатът бъде ескалиран до лидерите на ЕС

22:16 | 16.03.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Австрия вече е подкрепила споразумението на Европейския съюз (ЕС) относно закона за постепенно прекратяване на продажбите на нови автомобили, отделящи емисии на въглероден диоксид, от 2035 г. и не вижда причина да оттегли подкрепата си за сделката сега, заяви австрийският министър на климата Леоноре Гевеслер в четвъртък, цитирана от Ройтерс.

Регулациите на блока за ускоряване на преминаването му към превозни средства без емисии в момента са замразени, след като Германия им се противопостави в последния момент, въпреки че страните от ЕС постигнаха споразумение по темата още миналата година.

„Заедно с мнозинството от страните членки на ЕС постигнахме компромис относно прехода към допускане само на (продажбата на) нови автомобили, които не отделят никакви емисии. Не виждам причина да променяме тази позиция. ЕС трябва да бъде надежден партньор“, посочи Гевеслер, малко след като пристигна в Брюксел за среща на министрите на околната среда на страните от блока.

Миналата седмица австрийският канцлер Карл Нехамер каза, че ще се противопостави на забраната за продажба на нови коли с двигател с вътрешно горене, ако дебатът бъде ескалиран до лидерите на страните от ЕС.

Австрийски държавен служител обаче потвърди, че отговорността за позицията на правителството по отношение на тези разпоредби е на министерството на климата, което вече одобри сделката с ЕС.

Лидерите на страните от блока се срещат в Брюксел на 23-24 март. Законът за емисиите от автомобилите към момента не попада в дневния ред на срещата.

ЕС казва, че избраният краен срок - 2035 г. - е от решаващо значение, тъй като средният живот на новите автомобили е 15 години – така че едно евентуално изтегляне на забраната по-напред във времето би попречила на блока да достигне климатичните цели до 2050 г. - глобалният крайъгълен камък според учените, който би предотвратил катастрофални последици от изменението на климата.

Предложеното на ЕС не забранява колите с двигател с вътрешно горене, а автомобилите, които отделят емисии в работен режим от 2035 г. Все пак това обхваща всички дизелови и бензинови леки коли, тъй като отделят въглерод.

Германия, която е подкрепяна от редица страни, включително Италия и Чехия, иска гаранции, че новите автомобили с двигатели с вътрешно горене все пак ще имат достъп до пазара и след 2035 г., ако работят с екологични горива.

Някои производители на автомобили също настояват за освобождаване от ограниченията, включително премиум марки като Porsche, които виждат екологичните горива като начин да избегнат значително увеличаване на теглото на своите модели с батерии.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:16 | 16.03.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още