Общо 51,75 млн. тона дизел и бензин са продадени в Германия през 2022 г. За сравнение, през 2021 г. обемите достигат 51,72 млн. тона, съобщава Automobilwoche, цитирайки доклад на Федералната служба за икономика и контрол на износа (BAFA), която отговаря за статистиката на изкопаемите течни горива.
Има леки разлики в представянето на двата вида гориво. Потреблението на дизел се е свило с 0,6 на сто, докато това на бензин се е увеличило с 3,5%. В абсолютни стойности доминира потреблението на дизел с 34,76 млн. тона спрямо 17 млн. тона при бензина.
Тъй като статистиката на разделя превозните средства по категории и сегменти, данните включват потреблението на търговските превозни средства, при които доминира дизелът.
Покупки на дизел и бензин в Германия. Източник: BAFA
Според автомобилния регулатор на Германия KBA броят на леките автомобили в Германия е нараснал с около 5 на сто през 2022 г. Ако се преобразуват общите данни за продажбите на BAFA в директни емисии на въглероден диоксид, ще се получи стойност от около 164 млн. тона – почти толкова, колкото са обемите през 2021 г. и 2020 г. Все пак количеството e с около 7% по-малко от данните за 2019 г.
Тук обаче не влизат данните за биодизел и количеството биоетанол, което се добавя към премиум горивата. Тъй като делът на Super E10 при бензиновите горива вероятно е нараснал до над 20% през 2022 г., това трябва да е свило нивата на въглеродните емисии. В периода януари-октомври 2022 г. делът на Super E10 е нараснал с 16 на сто спрямо 2021 г. до 23 на сто. От друга страна обаче делът на биодизела при дизеловите горива се понижава.