Цените за нови и употребявани автомобили, както и тези в сервизите и при другите услуги от сектора са се увеличили значително през последните години. Това превръща колата в луксозна стока за много потребители. 80 на сто от германците сега вярват, че притежаването на кола е запазено само за богатите, пише Automobilwoche.
По отношение на Европа резултатите са още по-категорични: малко под един на всеки осем души (13%) приема, че притежанието на автомобил е финансово осъществимо за всеки. Потри три четвърти (72%) смятат, че е нужно да се ограничат финансово, за да си позволят превозно средство. Това става ясно от ново проучване на Consors Finanz, звено на BNP Paribas.
Анкетата, засягаща около 17 хил. респонденти, е проведена в 18 страни миналото лято. Най-голям обхват проучването има във Франция, където отговарят 3000 души, докато в останалите страни средният брой е около 800 респонденти на възраст между 18 и 65 години.
Натискът върху потребителите нараства
През последните няколко месеца натискът върху потребителите вероятно се е увеличил. Освен че производителите рязко повишиха цените на своите модели, транспортът и увеличаването на лихвените проценти също оказват влияние.
Потребителите изглежда са по-малко загрижени за цените на превозните средства. В Германия две трети от респондентите смятат цената на автомобила, която са платили, за (много/доста) разумна. Подобно е положението и в останалата част на Европа. Проучването обаче не посочва кога потребителите са купили превозните средства.
В Германия респондентите са платили средно 20 084 евро за превозното си средство, като средното за Европа ниво отново е значително по-ниско - 16 712 евро. За сравнение: според доклада на DAT купувачите на автомобили в Германия са похарчили средно 18 800 евро за употребяван автомобил и 42 790 евро за нов автомобил през миналата година.
Текущите разходи са твърде високи
Но оценката на потребителя се променя, когато се включат и текущите разходи. Тогава почти половината от потребителите в Германия (47 процента) смятат разходите за високи. Около 38 процента смятат застрахователните разходи за (доста/много) високи, като същото важи и за поддръжката и ремонтната дейност (36 процента).
Но преди всичко, с оглед на цените на горивата, разходите излизат извън контрол от гледна точка на анкетираните: повече от две трети (69 процента) ги смятат за много високи.
Така че не е чудно, че тук влизат в действие мерките за икономии от страна на потребителите. Всеки втори потребител в Германия предприема мерки за намаляване на разходите. Фокусът тук е основно върху горивото (63 процента), но всеки четвърти също иска да намали разходите си за поддръжка и застраховка (и двете по 24 процента) и таксите за паркиране (23 процента).
Цените на електрическите автомобили възпират потребителите
Последиците за ежедневието на потребителите: около 51 процента от респондентите шофират по-рядко, а 45 процента адаптират стила си на шофиране и сравняват цените на горивата. Всеки втори потребител (50 на сто) призовава правителството да намали цените на горивата, а всеки трети (34 на сто) иска да плаща по-малко данъци. Според 61% производителите трябва да произвеждат по-икономични автомобили, докато 40 на сто изискват по-леки и по-малки автомобили.
Разходите също са спирачка за революцията в мобилността. Почти две трети от анкетираните германци (62 процента) са се отказали от електрически автомобил, защото смятат, че цената е твърде висока. Следователно цената играе решаваща роля за успеха на трансформацията на индустрията.
преди 1 година Лошо нема да има некво ограничение , и без това трафика е претоварен ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година С напредването на зеленият преход е твърде вероятно все повече стоки и услуги да се превърнат в лукс за масовият потребител.Но вероятно това е и целта. отговор Сигнализирай за неуместен коментар