Porsche AG очаква приходите ѝ от продажби да нараснат до 42 млрд. евро през 2023 г., след като производителят на луксозни автомобили отчете рекордни печалба и приходи в годината на своето листване, подкрепен от силните доставки на превозни средства, съобщава Ройтерс.
Главният финансов директор на марката Луц Мешке обаче предупреди, че проблемите при веригата на доставки, геополитическото напрежение и ускорената инфлация все още представляват предизвикателства за индустрията.
Porsche, която в исторически план представлява огромен източник на приходи за Volkswagen Group, и която притежава 75% минус една обикновена акция от германската група, се стреми към марж на оперативната печалба от 17-19% за тази година с дългосрочна цел за 20%.
Прогнозата на производителя съвпада с тази на конкуренти като Ferrari, Aston Martin и Volkswagen Group, които обещаха по-силни резултати през 2023 г., тъй като краят на 2022 г. предостави известно облекчение при наличността на компоненти.
Porsche отчете ръст на оперативната печалба за 2022 г. от 27,4% до 6,8 млрд. евро при приходи от 37,6 млрд. евро, което е леко под пазарните очаквания за печалба от 6,86 млрд. евро и приходи от 38,3 млрд. евро, показва анкета на Refinitiv.
Доставките на марката за 2022 г. нарастат с 2,6% до 310 хил. превозни средства.
„Нашите ключове към успеха са подобрено ценово позициониране, силен продуктов микс, увеличени групови продажби, валутни ефекти и не на последно място нашата последователна дисциплина на разходите“, посочва Мешке пред анализатори.
Той също така каза, че компанията инвестира 20 млрд. евро в цифровизация през следващите пет години.
Porsche, която изпревари Volkswagen като най-ценния производител на автомобили в Европа в рамките на една седмица след листването си през септември, ще плати дивидент от 1 евро на обикновена акция и 1,01 евро на привилегирована акция за 2022 г.
Средносрочната цел е приблизително половината от печалбата след лихви и данъци да се разпредели като дивидент, изтъква Мешке.