Ценова война, започната от Tesla Inc., излезе отвъд границите на електрическата мобилност, като сега засяга и превозните средства с двигатели с вътрешно горене, тъй като редица автомобилни марки като Citroen, Mercedes и Chevrolet се стремят да защитят пазарния си дял, пише Bloomberg.
Правителствените субсидии на китайската провинция Хъбей, съчетани с отстъпките на държавната компания Dongfeng Motor Group Co., намалиха цените на някои автомобили като Citroen C6 с повече от 40%, като размерът на общата отстъпка достига 90 хил. юана (близо 13 хил. долара). Тази промоция ще остане валидна до края на месеца, става ясно от информация на местните търговски представителства.
Междувременно Chevrolet започна да предлага отстъпки от 70 хил. юана за модела Blazer, който започва при цена от 230 хил. юана, заедно с други модели като Equinox и Monza.
Провинция Дзилин, Североизточен Китай, предлага през този месец общо 150 млн. юана (21,5 млн. долара) субсидии за купувачи на автомобили, произведени от FAW Group Co. Индивидуалните отстъпки достигат до 37 хил. юана.
Продажбите на автомобили се възстановяват по-бавно от очакваното, след като Китай премахна своята политика Covid Zero през декември. Продажбите на конвенционални автомобили също бяха засегнати, тъй като търсенето на електромобили продължава да расте, стимулирано от ценовите намаления на Tesla и BYD Co. Продажбите на превозни средства с двигател с вътрешно горене спаднаха с 13% през 2022 г., търсенето на електромобили нарасна със 74%, а това на плъгин хибриди скочи със 161%, показват данни на Асоциацията на леките автомобили в азиатската страна.
Продажбите на Citroen C6 се сриват последните месеци в Китай. Източник: Bloomberg
Рон Джън, базиран в Шанхай партньор в консултантската фирма Roland Berger, споделя, че ходът на властите в провинция Хъбей очевидно е насочен към стимулиране на продажбите на автомобили, тъй като потребителите все още са предпазливи по отношение на разходите, докато моделите, които са намалени, подлежат на „изчистване“ поради натрупан инвентар.
„Драматичният спад на цените ще окаже огромно влияние върху остатъчната стойност на употребяваните автомобили, както и върху лоялността към марката, и бих казал, че този ход може да е малко недалновиден“, посочва Джън.