Nissan Motor Co. разработва нови модулни задвижвания, които ще помогнат за рационализиране на производството и ще намалят производствените разходи при хибридните автомобили с до 30%, съобщава Bloomberg.
Чрез подобряване на основните части базираният в Йокохама автомобилен производител очаква да успее да намали цената на своите хибридни автомобили до същото ценово ниво като това на бензиновите автомобили до 2026 г., изтъкnа вицепрезидентът Тошихиро Хираи пред журналисти.
Nissan показа чертежи на две нови задвижвания - един за така наречените E-power хибриди и друг за превозни средства с нулеви емисии. И двата проекта използват подобна технология, която ще помогне за консолидиране и локализиране на производството - точки, които Nissan засегна в края на миналия месец, когато очерта своята стратегия за ускорена електрификация.
Докато автопроизводителите в световен мащаб се надпреварват да електрифицират продуктовата си гама, японските компании, особено Toyota Motor Corp., посочват, че предприемат по-нюансиран подход, продължавайки да инвестират значителни суми в хибриди, за да покрият нуждите и интересите на всички потребители.
Японските концерни следват логиката, че пазарът няма желание да премине веднага към елкетромобилите, като потребителите предпочитат да изчакат, докато технологията се развие достатъчно, а цената ѝ падне до паритет с конвенционалните модели с двигатели с вътрешно горене.
В същото време много кандидат-купувачи на електромобили по света са разколебани заради липсата на добре развита зарядна инфраструктура.
Изцяло електрическите и хибридните автомобили представляват около 52% от общите продажби на Nissan в Япония през второто тримесечие на фискалната 2022 г., която приключва в края на този месец.
Новите задвижвания на Nissan ще започнат да се произвеждат още през 2024 г., изтъква Хираи. Той добавя, че надеждните батерии, чието производство не струва „цяло състояние“ и не изисква оскъдни редкоземни метали, все още не са достъпни като технология на пазара. Според него Nissan се е ангажирал с разработването на следващо поколение твърдотелни батерии.
„Въвеждането на твърдотелни батерии е ключово“, категоричен е Хираи.