IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Собствениците на електромобили Tesla остават лоялни въпреки противоречивия Мъск

S&P Global Mobility отличи производителя на седана Model 3 и Model Y както за цялостна лоялност към марката, така и за най-голям ръст в лоялността през 2022 г.

16:53 | 27.02.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Илон Мъск може и да е отблъснал някои потребители миналата година, но действията на милиардера не се отразяват върху лоялността на потребителите към марката Tesla в САЩ, съобщава Bloomberg, позовавайки се на нов анализ.

S&P Global Mobility отличи производителя на седана Model 3 и Model Y както за цялостна лоялност към марката, така и за най-голям ръст в лоялността през 2022 г.

Консултантската фирма избира победителите въз основа на своя анализ, който обхваща 11,7 млн. регистрации на нови превозни средства. S&P Global Mobility проследява покупките и на американските домакинства и счита клиентите за лоялни, когато придобият нов автомобил от същия модел, марка или производител. Когато производител на автомобили привлече даден потребител от друга марка, това се счита за завоевание. И тук Tesla оглавява класацията.

General Motors Co. отново спечели наградата за цялостна лоялност сред производителите, докато Mercedes-Benz отчете най-голямо подобрение в сегмента на колите с алтернативно задвижване.

Резултатите показват, че Tesla до голяма степен е преодоляла лошите ефекти, които нейният главен изпълнителен директор може да е оказал върху марката миналата година. Много потребители на Twitter, която Мъск купи за 44 млрд. долара, обърнаха гръб на електромобилната марка заради безбройните противоречия на милиардера около социалната платформа.

В исторически план Tesla се радва на високи нива на лоялност сред клиентите, много от които се превръщат в предани защитници както на Мъск, така и на американската марка.

Отстъпките и предимствата, които Tesla предложи за увеличаване на продажбите в края на миналата година, помогнаха на компанията да завърши силно, а оборудването ѝ за зареждане на батерията в домашни условия също се оказа мощен инструмент за задържане на потребителите, изтъква Винс Паломарез, директор на отдела за управление на продуктите в S&P Global Mobility.

Проучване на S&P Global Mobility относно лоялността на американските потребители към автомобилните марки. Източник: S&P Global Mobility/Bloomberg Проучване на S&P Global Mobility относно лоялността на американските потребители към автомобилните марки. Източник: S&P Global Mobility/Bloomberg

„Не приравнявам Tesla с Apple, но можете да видите прилики“, изтъква Паломарез. „Някой, който иска да стане част от семейството на Tesla, да има Model 3, да притежава домашна станция за зареждане, ще се върне и ще вземе Model Y, подобно на това както някой, който има iPhone вероятно също има iPad или MacBook", добавя той.

Една област, в която Tesla не се представя перфектно, поне до известна степен, е привличането на купувачи, които купуват електромобил за първи път. Исторически, повече от 70% от потребителите в САЩ, придобиващи първата си електрическа кола, са купили Tesla. „През последната година или две, тъй като излизат все повече електрически модели, започваме да виждаме част от този дял да намалява“, коментира Паломарез.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:53 | 27.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още