Компанията SAIPA, вторият по обем на продажбите автомобилен производител в Иран, ще навлезе на руския пазар след постигнато споразумение за доставка на 45 хил. превозни средства, съобщава Tejarat Online.
Иран изтъква от месеци, че е готов да подкрепи руския автомобилен пазар след оттеглянето на западните концерни на фона на международната икономическа реакция срещу продължаващата война в Украйна, информира bne IntelliNews.
SAIPA обаче е изправена пред ожесточената конкуренция в лицето на евтините китайски вносни модели и автомобилите на местния индустриален лидер „АвтоВАЗ“, производителят на марката Lada, които предлагат коли в една и съща ценова категория.
Създадени на базата на чуждестранни платформи, иранските автомобили досега не са били тествани в по-суровите климатични условия на Русия.
Сделката между двете страни – изготвена в съответствие с договореностите, постигнати по време на автомобилното изложение в Москва през 2022 г., когато Русия и Иран заздравиха своите политически и икономически връзки – предвижда доставката на 45 хил. леки коли, произведени от SAIPA, които ще бъдат изнесени на няколко етапа. Стойността на споразумението възлиза на 450 млн. долара.
Договорът за доставка е конкретно между иранската компания и руската BM Group, известна с производството на руска военна техника.
Превозните средства, предвидени в сделката, включват моделите Shahin, Kwik и Saina, изградени върху една платформа.
SAIPA се радва на успех през последните години с разработването на няколко модела, които вече се предлагат на пазара. Компанията подготвя още два модела за продажба, включително нов малък хечбек модел и кросоувър.
„Оборотът на автомобилния сектор в Русия надхвърля 20 млрд. долара и можем да получим значим дял от този пазар след напускането на основните им партньори заради санкциите, свързани с войната в Украйна“, изтъква Алиреза Пейман Пак, ръководител на Иранската организация за развитие на търговията, цитиран от Tejarat Online.
Междувременно Мохамад Али Темури, главен изпълнителен директор на SAIPA, посочва, че „нашите партньори от Русия“ са две големи автомобилни компании, които прекъснаха дейност поради западните санкции, като SAIPA „е готова да изпрати своя инженерен и технически екип в Русия, за да актуализира нейните производствени линии и да направи нещата възможни“.
„Ние ще осигурим производство на автомобили и доставки на руския пазар“, изтъква Темури.
SAIPA има сделка с „АвтоВАЗ“ за производството на модел, базиран на дизайна на Dacia Logan.
Основният конкурент на SAIPA в Иран и пазарен лидер, компанията Iran Khodro, пусна в продажба някои от своите модели в Русия между 2007 и 2009 г., но без особен успех. Някои купувачи на тези автомобили се оплакаха, че превозните средства не работят добре през зимата.
Колите на Iran Khodro са базирани на архитектурата на някои стари модели Peugeot, като например Samand, който представлява копие на Peugeot 405 от 80-те години на миналия век.
преди 1 година Ирански автомобили.Очаквайте скоро кубински компютри и севернокорейски смартфони.:/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година лавров , песков и захарова кво казаха ?! бъдещето е на изток ... свиквайте ребята ... китайски тapалясник сглобяван в иран ... ххаххаххаххаххахххааааа ... втората най-могъща ... според мен зануленият нечестив детеубиец дисциплинира крадците на съдомиялни , като демонстрира превъзходството на ладите над иранските автомобили ... паххаххаааа ... да им честито обръщането към изтока . от запад ще им натикат в гърлата снаряди ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар