IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Volkswagen търси своя „нов Китай“ в лицето на Индия

Търканията между Вашингтон и Пекин карат германския автомобилен концерн да потърси сигурност на най-обещаващия автомобилен пазар в света

12:09 | 23.02.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Volkswagen AG остава един от основните играчи на автомобилните пазари в Европа и Китай, но в лицето на нарастващото геополитическо напрежение и все по-сложната регулаторна среда германският автомобилен производител търси възможности за развитие на пазари с потенциал за растеж, споделя главният финансов директор Арно Антлиц, цитиран от Bloomberg.

„Насочваме вниманието си към Индия, за да бъдем по-добре позиционирани в този нов свят“, изтъква Антлиц в интервю за Porsche Consulting Magazine. „Според мен Индия има огромен потенциал за растеж“, добавя той.

Коментарите на Антлиц отбелязват поредния опит на Volkswagen да пробие на този пазар. Досегашните усилия на групата да изгради стабилна основа в Индия се проваляха. Съюзът със Suzuki Motor Corp. приключи с ожесточен съдебен спор, още преди да бъде произведено и едно превозно средство, а преговорите за обединение с Tata Motors завършиха в задънена улица.

Но засилването на напрежението между САЩ и Китай и явната подкрепа на Пекин спрямо Москва във войната в Украйна създават нови пречки за германската група, която се обръща към Индия, за да търси стабилност.

Населението на Индия настигна това на Китай в края на миналата година, като големият дял на хората под 30-годишна възраст в тази страна обещава голям потенциал за развитие на автомобилния пазар през следващите години.

Налагането на електромобилите в Индия се случва със значително по-бавен темп спрямо останалите големи пазари, тъй като високите първоначални разходи отблъскват много от кандидат-купувачите, както и местните концерни, които изтъкват липсата на зарядна инфраструктура като още една причина за бавния преход.

Но все пак търсенето на евтини SUV модели, захранвани с батерии, нараства и автопроизводителите засилват конкуренцията в този сегмент, където трябва да се борят с китайските и южнокорейските компании за пазарен дял.

Volkswagen заяви през август, че напредва относно сделката за доставка на компоненти за пет нови електрически SUV модела от индийската Mahindra & Mahindra Ltd., като добави, че иска да проучи начини за съвместна работа за по-бързо електрифициране на индийския пазар.

Главният финансов директор на Volkswagen Group Арно Антлиц. Снимка: Bloomberg L.P. Главният финансов директор на Volkswagen Group Арно Антлиц. Снимка: Bloomberg L.P.

Антлиц казва, че остава неясно как ще се развива икономиката под продължаващите проблеми при веригите на доставка, което ограничава броя на колите, които могат да бъдат произведени и продадени. Предвид възможностите за влошаване на икономиката и свиване на търсенето Volkswagen се стреми да избегне ценови отстъпки през следващите месеци, подчерта Антлиц.

„Очакваме световното предлагане на полупроводници да се подобри през 2023 г.“, посочи той. „Това означава, че намаленото търсене ще посрещне подобрено предлагане. И в този момент не трябва да си позволяваме да се върнем към навика на отстъпките. Трябва да поддържаме ценова дисциплина“, категоричен е Антлиц.

По думите му хеджирането остава ключов инструмент за способността на Volkswagen да се справи с нарастващите разходи за суровини, но това е от второстепенно значение спрямо стратегията за вертикална интеграция.

„По-големият лост е сами да влезете във веригата на суровините и да държите създаването на стойност по-здраво в собствените си ръце“, подчерта Антлиц, добавяйки, че инвестициите във вертикална интеграция трябва да се извършват „много, много избирателно“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:09 | 23.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още