AutoNation Inc., един от най-големите автомобилни дилъри в САЩ, очаква цените на новите и употребявани автомобили да паднат тази година, тъй като производителите увеличават производствените обеми и предлагат повече стимули на чувствителните към цените купувачи, съобщава Bloomberg.
Компанията, която се фокусира предимно върху продажбата на употребявани коли по време на пандемията от коронавирус поради недостига на чипове, се подготвя за по-ниски цени на инвентара, докато автомобилната производство се възстановява в световен мащаб.
Главният изпълнителен директор Майк Менли очаква сезонно коригираните годишни продажби на леки превозни средства в САЩ да достигнат около 15 млн. броя през тази година спрямо 13,7 млн. броя през 2022 г.
„Ще видите по-добър баланс и ниво на инвентара“, посочва той в телефонно интервю. „Това ще става все по-ясно, когато излезем от първото тримесечие“, добавя той при представянето на финансовия отчет на компанията.
AutoNation обяви, че печалбата ѝ за четвъртото тримесечие е нараснала до 6,37 долара на акция, което е рекорд за периода и надминава медианната прогноза на анализаторите от 5,82 долара на акция. Приходите растат с 2% до 6,7 млрд. долара.
Брутната печалба на AutoNation от всяка продадена нова кола през четвъртото тримесечие е спаднала с 13% спрямо предходната година до 5633 долара, докато тази за всяка употребявана кола се свива с 10%.
Спадът обаче е компенсиран от контролирането на разходите и стимулирането на бизнеса с части и услуги, който отбеляза 12-процентен скок на брутната печалба, изтъква Менли.
Миналата година AutoNation придоби CIG Financial, за да създаде собствено финансово подразделение за автомобилни кредити. Фирмата също така придоби дял в онлайн търговеца на автомобили TrueCar Inc., за да подобри цифровите си възможности.
„Това са неща, които искаме да продължим да подобряваме, защото всички знаят, че маржовете на новите превозни средства постепенно ще намаляват“, изтъква Менли.
Той заяви, че очаква лизингът да се възстанови тази година, тъй като производителите на автомобили се стремят да направят колите по-достъпни. Американската автомобилна индустрия трябва в крайна сметка да се върне към годишния си темп на продажби отпреди пандемията от около 17 млн. броя, тъй като възрастта на колите по пътищата расте и собствениците ще искат да ги заменят с по-нови, добавя Менли.