Renault SA може да се обедини с американския дилър AutoNation Inc., за да продава в САЩ моделите от марката Alpine - част от плана за възраждане на емблематичните спортни автомобили, чиито продажби са ограничени до едва няколко хиляди броя, съобщава Bloomberg.
Френският автопроизводител преследва и някои други възможности за Alpine по отношение на Северна Америка, заяви главният изпълнителен директор Лука де Мео в четвъртък. Renault обнови външния вид на Alpine, която беше „съживена“ през 2017 г. и сега произвежда само модела A110, един от стълбовете на новата стратегия за марката.
„Не е лесно, защото не присъстваме в САЩ и трябва да започнем от нулата“, признава Де Мео в кулоарите на представянето на финансовия отчет на Renault. Работата с AutoNation, ръководена от бившия главен изпълнителен директор на Fiat Chrysler Майк Менли, може да приеме формата на партньорство, което надхвърля предлагането на автомобили в съответните представителства, изтъква Де Мео.
Renault извършва мащабна ревизия след трудна 2022-ра година, белязана от оттеглянето на компанията от руския пазар и преговорите с Nissan относно ребалансирането на техния алианс.
Френската група планира да раздели бизнеса си на пет отделни звена, обхващащи електрическите коли, автомобилните с двигатели с вътрешно горене и хибридите, технологиите, свързани със задвижването и рециклирането, Alpine и отдела за финансови услуги.
Трудно постигнатото споразумение с Nissan разчиства пътя на Renault да работи с нови партньори, включително с Zhejiang Geely Holding Group Co. и Qualcomm Inc.
Компанията „няма да спре дотук“ по отношение на партньорствата, заяви Де Мео по-рано по време на разговор с анализатор.