Канадската компания Magna International Inc. отчете почти 80% спад на тримесечната печалба, изоставайки от пазарните прогнози, тъй като доставчикът на автомобилни части се сблъсква с по-високи инженерни разходи заради електрификацията и прехода към автономни превозни средства, пише Ройтерс.
Спадът на печалбата отразява продължаващия недостиг на чипове и растящите разходи за суровини, които засегнаха големите доставчици на авточасти и технологии през 2022 г.
Доставчиците са принудени да се състезават да отговарят на новите изисквания на автомобилните производители, които трансформират своя бизнес като част от по-широк тласък към зелена икономика. В тази връзка, през декември, Magna се споразумя да придобие Veoneer Active Safety срещу 1,53 млрд. долара, за да подсили своето портфолио от технологии за автономно управление.
Magna заяви в петък, че "оперативната ѝ неефективност" в Европа е повлияла на финансовите резултати за четвъртото тримесечие. Доставчиците на автомобилни части изпитаха трудности поради променливите производствени графици на автомобилните производители, отчасти поради енергийна криза.
Канадската компания, която произвежда части като елементи на каросерията, шасита и задвижващи механизми за клиенти като Ford Motor и Volkswagen, предупреди миналия месец, че печалбата ѝ няма да отговори на очакванията поради редица проблеми, включително заради по-високите разходи за гаранционно обслужване, по-ниските нива на продажби и заделянето на провизии заради риска от прекъсване на плащанията от страна на клиенти.
Базираната в Аврора, Онтарио, компания отчете коригирана нетна печалба от 91 цента на акция, което изостава от оценката на анализаторите за печалба от 1,06 долара на акция, показва анкета на Refinitiv.
Междувременно приходите се увеличават с 5% до 9,57 млрд. долара в сравнение с очакванията на анализаторите за постъпления от 9,51 млрд. долара.