Японският конгломерат Mitsubishi Materials ще рециклира метали като кобалт и литий от използвани електромобилни литиево-йонни батерии, като търговската дейност се очаква да стартира през фискалната 2025 г., съобщи Nikkei Asia Review. Компанията иска да увеличи капацитета си за преработка до 6 хил. тона годишно до 2030 г.
Технически е трудно да се извличат литий и други по-редки метали при ниски разходи, особено от литиево-йонни батерии. Използваните електромобилни батерии обикновено се претопяват и рециклират за стомана и други метали. Mitsubishi Materials и нейният партньор Envipro Holdings ще разработят технология за ефективно възстановяване на редки метали от батерии чрез накисване на прах от батерии, наречен "черна маса" в сярна киселина и други разтвори.
Mitsubishi Materials иска да подобри ефективността на процеса на екстракция, черпейки от своя опит в топенето на мед.
Приблизително 500 тона кобалт могат да бъдат възстановени от 6000 тона черна маса, в зависимост от състава на батериите, които трябва да се рециклират. Това е еквивалентно на суровините, необходими за захранване на приблизително 40 хил. електрически коли.
Други големи производители на цветни метали също акцентират върху усилията си за рециклиране, тъй като се очаква ръстът в дела на електромобилите да изпревари предлагането на някои метали.
Японската индустрия за батерии планира да създаде циркулационна система за ресурси в страната, за да избегне прекомерната зависимост от богатите на суровини страни.
Литиево-йонните батерии за електромобили съдържат редки метали като кобалт и литий в своите катоди, но доставките остават нестабилни. Демократична република Конго представлява 70% от производството на кобалт, но страда от вътрешнополитически конфликти и проблеми с детския труд. Литият е сравнително изобилен метал, но е трудно да се увеличи бързо производството му, тъй като са необходими инвестиции и време за разработка на нови находища.
Япония разчита на внос както на кобалт, така и на литий за батерии и индустрията приема като наложително да създаде система за рециклиране на ресурси в страната, за да насърчи широкото приемане на електромобилите.
Mitsubishi Materials и Envipro Holdings се надяват да стартират своя бизнес за рециклиране на батерии през фискалната 2025 г. До 2030 г. партньорите планират да увеличат годишния капацитет за преработка до 6000 тона.
Очаква се инвестицията да достигне няколко милиарда йени. Проектът също така ще събира използвани батерии от хибридни превозни средства и домакински уреди, като се очаква постепенно да увеличи дела на металите от използваните електромобилни батерии при общото си производство.
Японската фирма Dowa Holdings, чрез дъщерно дружество, също ще създаде бизнес за извличане на литий и други редки метали от черна маса веднага след 2024 г., докато JX Nippon Mining & Metals стартира демонстрационен проект за възстановяване на никел и кобалт и ще разшири обхвата на проекта, за да включи литий до края на фискалната 2022 г., която приключва в края на март.
В същото време Sumitomo Metal Mining ще комерсиализира рециклирането, включително на кобалт, през фискалната 2024 г.
Според базираната в Токио консултантска компания Fuji Keizai глобалните продажби на електромобили ще нараснат около дванадесет пъти през 2035 г. спрямо нивото им през 2021 г. Japan Energy and Metals National Corp. (JOGMEC) изчислява, че глобалното търсене на литий и никел ще надхвърли предлагането около 2030 г.
преди 1 година Те се ускоряват до 100 км/ч за 3-4 сек. и от една страна износването на гумите е по-голямо... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Малко скъпичко ще им дойде и малко доста мъсенко, ама кой ти гледа как се правят батерии? Кой ти гледа как се получава еленергия? Важното е да се бие барабанът за "чистите" електромобили. Ама замърсяването от тях заради износването на гумите, е по-голямо, заради големите мощности и въртящи моменти. Те се ускоряват до 100 км/ч за 3-4 сек. и от една страна износването е по-голямо, а от друга вдигането на фини прахови частици, които са опасни за здравето, също е много по-голямо. отговор Сигнализирай за неуместен коментар