Продажбите на нови леки коли в Русия се сриват с 63,1% през януари, показват данни на Асоциацията на европейския бизнес (AEB), цитирани от Trading Economics. Слабият месец отразява проблемите, с които се сблъсква страната на фона на затягащите се санкции на Запада.
Автомобилната индустрия е един от секторите на Русия, който пострада най-сериозно от наказателните мерки, които предприеха САЩ и техните съюзници заради продължаващата война на президента Владимир Путин в Украйна.
Продажбите на нови коли в Русия записаха цялостен срив през 2022 г., понижавайки се с 58,8 на сто спрямо обемите за предходната година, сочи анализ на AEB.
Общите регистрации на автомобили в страната за януари достигат 32 499 броя спрямо 91 662 броя за същия месец на 2022 г.
Руската автомобилна индустрия беше силно зависима от западните компании, които осигуряваха модерни технологии за местното производство. След старта на руската инвазия в Украйна обаче тези концерни постепенно се изтеглиха от пазара, отваряйки празнина, която беше частично запълнена от китайските и японските компании.
Продажби на нови леки коли в Русия. Източник: Асоциация на европейския бизнес (AEB)
AEB прогнозира продажбите на леки коли в Русия да се възстановят с 12% през тази година в сравнение с предходната, значително изоставайки от обемите преди началото на войната в Украйна.
Междувременно производството на коли в страната се е понижило с 67% до едва 450 хил. броя през 2022 г. – най-лошият резултат за местната индустрия от разпадането на Съветския съюз през 1991 г.
Автомобилните марки
Голяма част от представените в страната марки записват понижения през януари, като само някои китайски концерни отчитат ръстове.
Китайският автомобилен производител Great Wall се представя най-силно, записвайки ръст на продажбите от 321%. Въпреки че индустриалният лидер „АвтоВАЗ“ регистрира 3-процентен спад на продажбите за януари, компанията остава първа по обем, продавайки 17 468 превозни средства. На второ място е японската Honda Motor Co. с 4535 продажби, или ръст от 43% на годишна база. Трети е китайската Geely с 3501 продадени превозни средства – ръст от 88%.
При моделите първи е Lada Granta с 11 905 продажби, следвана от Lada Niva (4950 продажби), Geely Coolray (1865 продажби) и Haval Jolion (1523 продажби).
преди 1 година До: doba то за това няма продажби, оркиите откраднаха стотици коли от Украйна... сигурно и продажбите на перални са спаднали отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: baba_meca кажи каква кола ти трябва :-) ако търсиш нещо ново може да направим вносче от Канада :-) от Германия стана малко по-скъпо така, но може и от там да се измисли... но ако си в Европа, ако си в РФ мога да ти помогна само ако искаш внос на копейници-полу или пълни идиУти ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година А в ЕС как е пазара? Колко се чака за нова кола в ЕС(че нещо заприличваме на Русия)?В БГ чета, че старите коли вече нещо не вървят, щото били скъпи. Леко по-леко ставаме западняци - с тия западни доходи, ще караме колелета като на запад. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Как стои въпросът в Украйна?.. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година нормално, те нямат пари за ядене, че за коли ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година *Хавал-Haval отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Съмнявам се да става въпрос за Хонда в последния абзац, може би е по скоро Насам :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Да, ама оборота на погребалните агенции и болниците в ортопедиите се покачва, което компенсира. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година къде е масквича друзя ?! нали са голема работа в рассийката ?! пазарът им по-малък от този на Нидерландия ... :))) ... имат ли си връки на вратите за страничните стъкла ?! нефелници ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар