Rivian Automotive съкращава 6% от работната си сила в опит да намали разходите, тъй като американският производител на електромобили, който се сблъсква с намаляващи парични резерви и слаба икономика, се подготвя за ценова война, засягаща цялата индустрия, съобщава Ройтерс.
Компанията фокусира ресурси върху увеличаване на производството на превозни средства и достигане на рентабилност, посочва главният изпълнителен директор Робърт Скаринг във вътрешнофирмен имейл до служителите.
Съкращенията в Rivian отразяват падащите цени на електромобилите, предизвикани от ценовите съкращения, предприети наскоро от Tesla и Ford Motor Co.
Очаква се ценовите корекции на двете компании да навредят на електромобилните стартъпи, като Rivian, Lucid Group и Arrival, която в понеделник заяви, че ще освободи половината си персонал. Новите играчи на пазара все още се борят да постигнат рентабилност и пониженията в цените на техните конкуренти затруднява тяхната ситуация.
Въпреки впечатляващото първично публично предлагане (IPO) през ноември 2021 г., акциите на Rivian поевтиняха с близо 90% от пика си през същия месец. Цената на книжата на компанията падна с 4% в сряда (1 февруари), възстановявайки се от по-дълбок спад, предизвикан от новината за съкращенията на работните места.
„Трябва да съсредоточим нашите ресурси върху засилване на производството и постигане на рентабилност“, изтъква Скаринг в имейла, в който се извинява на служителите за необходимостта от съкращения.
Говорител на Rivian потвърди, че имейлът е изпратен, но отказа го коментира.
Изгаряне на кеш
„Те изгарят пари и биха искали да растат с много по-бързи темпове, но продължават да се борят с нарастването на производството на електромобили и не успяват значително да намалят еднократните разходи“, изтъква анализаторът на CFRA Research Гарет Нелсън, добавяйки: „Смятаме, че това ги е тласнало към подобно решение“.
Rivian се фокусира върху увеличаването на производството на своите пикапи R1 и микробусите EDV за най-големия си акционер Amazon.com, както и върху пускането на своята платформа R2, изтъква Скаринг. „Промените, които обявяваме днес, отразяват тази целенасочена пътна карта“, добавя той.
Базираната в Ървайн, Калифорния, Rivian, която разполага с около 14 000 служители, ще освободи около 840 от тях в ход, който няма да засегне производствените операции в нейния завод в Нормал, Илинойс.
Rivian, която губи пари от всяко превозно средство, което изгражда, вероятно няма да изпълни производствената си цел от 25 хил. превозни средства за миналата година, тъй като трябваше да се бори с проблемите във веригата на доставки, причинени от пандемията от COVID-19. Преди това компанията намали производствената си цел наполовина.
За да запази някаква относителна финансова стабилност, в края на миналата година Rivian отложи плановете си за производство на ванове за доставка в Европа съвместно с Mercedes. Преди това Rivian забави с една година до 2026 г. планираното производство на по-малкото семейство автомобили R2 в завода за 5 млрд. долара, който изгражда в Джорджия.
Миналия юли Rivian, която трябва да отчете резултатите за четвъртото тримесечие на 28 февруари, съкрати част от персонала и спря някои програми като част от по-широкото си преструктуриране.
Пазарната капитализация на компанията възлиза на 17,8 млрд. долара.