IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

BYD стартира продажбите на електромобили в Япония в опит да настигне Tesla

Флагманът Atto 3 се предлага на цена от 33 800 долара, която може да падне допълнително, ако се включат и държавните субсидии

17:44 | 01.02.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китайският автомобилен производител BYD Co. стартира продажбите на електрически превозни средства в Япония във вторник (31 януари), следвайки глобалните си амбиции да изпревари вече утвърдените марки, съобщава Nikkei Asia Review.

Малко преди да дебютира на четвъртия по големина автомобилен пазар в света BYD си осигури лидерско място при продажбите на електромобили в Китай, изпреварвайки същевременно Tesla при глобалните регистрации на изцяло електрически и плъгин хибридни коли.

BYD продава електрически превозни средства още в Австралия и Тайланд и разполага с производствени съоръжения в Южна Америка.

„Ние сме много развълнувани да предоставим нашите автомобили на японските клиенти“, изтъква Ацуки Тофукуджи, президент на BYD Auto Japan. Тофукуджи разговаря с журналисти в първия търговски обект на BYD в островната страна, който трябва да отвори врати в четвъртък в Йокохама.

Въпреки че китайският производител печели слава като продавач на батерии за електромобили, продажбите му на електрически коли остават до голяма степен зависими от вътрешното търсене в Китай. В това отношение BYD значително изостава от най-популярната марка електромобили в световен мащаб - Tesla на Илон Мъск - която присъства на много повече пазари.

BYD е готова да навакса изоставането и наскоро започна да изнася готови електромобили за Индия и Тайланд.

BYD навлиза в Япония с ясната цел да се конкурира с Tesla, възползвайки се от своите производствени мощности, свързани с батерии. Флагманът Atto 3, който от сряда вече се продава в Япония, струва 4,4 млн. йени (33 800 долара), по-малко от моделите на Tesla и Nissan. Държавните субсидии за електромобили в Япония допълнително могат да понижат продажната цена.

Доставките на Atto 3 трябва да започнат около март.

Търговският обект в Йокохама е „добър начин за представяне на нови марки на японските клиенти“, тъй като те всъщност могат да се запознаят с електромобилите и да се консултират с професионални търговци на мястото на покупката, изтъква Тофукуджи.

Това е първият от планираните над 20 шоурума, които BYD ще открие в Япония тази година. Компанията се стреми към края на 2025 г. да разполага с над 100 представителства в страната.

Това контрастира с Tesla, която до голяма степен разчита на интернет продажбите.

В шоурума на BYD в Йокохама е изложен само Atto 3, но по-късно тази година ще се появят и други модели. Посетителите могат също така да тестват превозните средства, като представителството вече трупа резервации.

Всеки дилър на BYD в Япония ще бъде оборудван с 50-киловатови устройства за бързо зареждане, които могат да заредят Atto 3 за около 60 минути.

Пазарът на електромобили в Япония се разширява, макар и значително по-бавно от други страни. Вътрешните продажби на електромобили през 2022 г. възлизат на около 59 000 броя, рекорд и почти три пъти повече от обемите за предходната година. Те представляват 1,7% от пазара на леки автомобили в Япония.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:40 | 01.02.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още